Sistemul de transport din Capitală şi Ilfov, integrat cu metroul de la 1 august

metrorex, metrou Sursa foto: Facebook/Metrorex

Întregul sistem de transport din Regiunea Bucureşti – Ilfov va fi integrat, începând cu data de 1 august 2021, astfel încât nu vor mai exista diferenţe de tarif între liniile urbane, regionale şi cele expres, iar pasagerii vor putea călători atât la suprafaţă, cât şi cu metroul, cu acelaşi bilet, într-un anumit interval de timp.

Potrivit unui comunicat al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI), remis marţi Agerpres, noua politică tarifară va fi implementată gradual.

Astfel, pentru a facilita adaptarea călătorilor, în toată luna august, pasagerii vor putea valida atât bilete de 1,30 lei (care permit doar o călătorie cu un singur vehicul), cât şi bilete de 90 sau de 120 de minute (care permit mai multe călătorii, cu mai multe mijloace de transport, inclusiv cu metroul). Tot pentru acomodarea populaţiei cu noile tarife, în luna august, controlorii vor desfăşura acţiuni susţinute de prevenţie şi de îndrumare pentru călători.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

“Prin această măsură, cu acelaşi bilet, deplasarea locuitorilor din Ilfov cu autobuze ale vechilor linii regionale, care era restricţionată la limita administrativă a Capitalei, va putea fi continuată până în centrul metropolei, în toată reţeaua de transport, cu o singură validare. Eliminarea diferenţelor de tarif dintre zone îi va avantaja şi pe locuitorii din Bucureşti, care, de exemplu, vor dori să meargă la sfârşit de săptămână în zone de agrement” , menţionează reprezentanţii asociaţiei care gestionează transportul public de călători din regiune şi a luat această decizie.

În opinia acestora, astfel vor fi corectate situaţiile în care un călător era nevoit să valideze două călătorii pentru o cursă scurtă, deoarece tranzita un capăt de linie (de exemplu Ministerul Transporturilor – Gara de Nord – Grădina Botanică).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Prin noua politică tarifară, TPBI introduce pe scară largă în Bucureşti şi Ilfov un concept foarte răspândit în Europa, astfel încât, dacă un pasager optează pentru un bilet de 3 lei, îl poate utiliza pentru 90 de minute numai cu transportul de suprafaţă, iar pentru un bilet de 5 lei, poate utiliza timp de 120 de minute atât transportul de suprafaţă, cât şi cel subteran (metroul).

Biletul de 24 de ore rămâne la acelaşi tarif (8 lei). În plus el va fi valabil chiar 24 de ore, nu doar de la ora emiterii şi până la miezul nopţii, cum era până acum. La fel şi biletul de 72 de ore, spun reprezentanţii TPBI.

“Dacă cineva doreşte un bilet de 24 de ore cu care să poată călători şi la suprafaţă, şi cu metroul, tariful este de 14 lei. Pentru un bilet similar, dar pentru un interval de timp de 72 de ore, tariful este de 35 lei. Mai mult decât atât, dacă pasagerii optează pentru abonamente, avantajele sunt şi mai mari: astfel, un abonament pe toate liniile din Regiunea Bucureşti – Ilfov devine mai ieftin (80 lei, faţă de 125 lei), la fel ca şi abonamentul pe toate liniile din regiune plus un abonament de metrou (140 lei, faţă de 195 lei)”, se arată în comunicat.

Potrivit surse citate, o altă facilitate inedită este posibilitatea oferită companiilor de a le oferi angajaţilor abonamente, la un tarif cu 10% mai ieftin (în cazul achiziţiei a peste 30 abonamente).

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorităţi publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competenţă, conform Regulamentului CE 1370/2007.