Șoferii români de camioane nu vor să se întoarcă în Marea Britanie: „În ultimele șase luni am primit cel puțin cinci sau șase oferte. Dar le-am respins”

sofer camion Sursa foto: Pexels

Marea Britanie se confruntă cu o lipsă acută de șoferi de camion și, în ciuda unor eforturi consistente de a atrage lucrători europeni cu vize temporare, aceștia spun că găsesc condiții mai bune de muncă în alte state.

Cosmin Vicențiu este un șofer de camion din România. El a plecat din Marea Britanie în 2020 și acum lucrează în Italia. „În ultimele șase luni am primit cel puțin cinci sau șase oferte să mă întorc în Anglia. Dar nu, le-am respins”, spune el, într-un interviu pentru BBC.

„De exemplu, în Italia, nu plătești dușurile, nu plătești pentru parcare pe timpul nopții. Dacă vrei să mănânci au un restaurant și costă aproximativ 15 euro să mănânci ceva foarte bun”, afirmă el.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Criza de șoferi de camion este o problemă la nivel mondial. În Marea Britanie, industria susține că are nevoie de 80.000 de șoferi suplimentari. Guvernul britanic încearcă acum să atragă șoferii de camion din UE cu ajutorul unor vize temporare.

„Nimeni nu vrea să se întoarcă. Eu nu vreau să mă întorc. Nu lucrez pentru trei sau șase luni. Nu este sigur pentru mine, pentru viitorul meu”, spune românul.

Mick Ward conduce camioane în Marea Britanie de peste 30 de ani.

Ce este greșit la industrie? „Modul în care sunt sunt tratați șoferii”, spune el. „Lucrez 60 spre 70 de ore pe săptămână. Și condițiile sunt la fel de rele în prezent precum erau și acum 20 de ani. Salariile sunt mici și se întâmplă asta de 15-20 de ani, ele scăzând din cauza forţei de muncă ieftine din Europa de Est”, afirmă Ward.

Guvernul britanic susține că investește 32,5 milioane de lire sterline în îmbunătățirea facilităților pentru șoferi de pe marginea drumului.

În octombrie, însă, doar 300 de șoferi europeni au aplicat pentru cele 5.000 de vize puse la bătaie.

„Trebuie să existe investiții majore în infrastructura pentru industria camioanelor, începând de jos, cu șoferii”, conchide Ward.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: