Un judecător federal din San Francisco a decis că Tesla trebuie să facă faţă unui proces colectiv intentat de şoferii din California, care susţin că Elon Musk i-a indus în eroare timp de opt ani cu privire la capabilităţile de conducere autonomă ale vehiculelor companiei, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Judecătoarea Rita Lin a certificat două clase de reclamanţi, argumentând că problema comună, lipsa senzorilor necesari pentru un nivel avansat de autonomie şi incapacitatea Tesla de a demonstra un drum parcurs complet autonom, justifică o acţiune de grup.

Ea a subliniat că mii de persoane au fost probabil expuse între 2016 şi 2024 la afirmaţia companiei potrivit căreia vehiculele sale erau echipate cu hardware pentru conducere complet autonomă, declaraţie prezentă pe site-ul Tesla, în bloguri, newslettere, rapoarte financiare şi la conferinţe de presă ale lui Musk.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Tesla a susţinut că nu există dovezi că toţi cumpărătorii au văzut acele afirmaţii şi că acestea nu ar fi fost decisive în luarea deciziei de achiziţie. Totuşi, judecătoarea a remarcat că, spre deosebire de producătorii auto tradiţionali, Tesla nu foloseşte reclame de masă sau dealeri independenţi, ceea ce face ca site-ul companiei să fie principala sursă de informare pentru cei interesaţi de pachetul Full Self-Driving.

Procesul colectiv include şoferii care au cumpărat pachetul Full Self-Driving între mai 2017 şi iulie 2024 şi au refuzat arbitrajul impus de Tesla, precum şi cei care au achiziţionat pachetul între octombrie 2016 şi mai 2017.

În schimb, nu a fost certificată o clasă pentru cumpărătorii pachetului Enhanced Autopilot, deoarece acesta nu presupunea funcţionalitate complet autonomă.

Software-ul Full Self-Driving rămâne în atenţia autorităţilor federale privind siguranţa, fiind şi un element central în planurile Tesla pentru dezvoltarea taxiurilor autonome.

Cazul se judecă la Tribunalul Districtual al SUA pentru Districtul de Nord al Californiei.