Sondaj: 47% dintre companii au posibilitatea de a crește salariul minim cu 200 lei/ Cheltuieli mari cu combustibilul, energia sau gazul, motivul principal pentru care majoritatea firmelor nu pot crește salariul

bani sute lei Sursa Foto: Facebook/ Chernitskaya Yulia

Aproape jumătate dintre companii (47,5%) au spus că au posibilitatea creșterii salariului minim al angajaților cu 200 lei neimpozabili, în perioada următoare, potrivit celui mai recent sondaj realizat de Consiliul Național al IMM-urilor din România.

În cazul firmele care nu vor putea crește salariul angajaților, principalele motive au fost cheltuieli mari cu combustibilul/energie/gazul (52,5%), menținerea competitivității în cadrul unor contracte semnate (45%), creșteri salariale acordate anterior (27,5%) și cheltuieli mari cu materia primă (15%).

Referitor la obiectivele antreprenorilor pe termen scurt, 70% din antreprenori au menționat menținerea activității și a angajaților la nivelul actual, 25% au menționat dezvoltarea activității și creșterea numărului de angajați și restul de 5% vor diminua activitatea firmei. 

Întrebați dacă în contextul actual, anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 92,5% din antreprenori au răspuns că da. 77,1% dintre acești antreprenori spun că prețurile vor crește între 10-30%, 14,3% vor crește sub 10% și 8,6% vor crește sub 10%.

La întrebarea „Considerați utilă introducerea obligativității înscrierii în Catalogul firmelor și plății unei taxe către o organizație privată (100 de euro/an pentru întreprinderi mari, 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii, 50 de euro/an pentru întreprinderi mici, 20 de euro/an pentru microîntreprinderi, 10 de euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale) ?”, 97,5% au menționat că nu. 

Consiliul Național al IMM-urilor din România a realizat în perioada 10.05-18.05.2022 un sondaj cu scopul de a identifica opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual și gradul de încredere al IMM-urilor în instituțiile de reprezentare, la care au răspuns 2835 de antreprenori, au rezultat concluziile de mai jos. Au participat la sondaj companii care își desfășoară activitatea în servicii (72,5%), producție (22,5%) și domeniul comerțului (5%). 

Sursa Foto: Facebook/ Chernitskaya Yulia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *