Sondaj. Cum arată o „persoană de succes” în România: beizadeaua sau autorealizatul

sef, boss, afaceri, laptop, manager Sursa foto: Pixabay

Există două arhetipuri de persoană de succes în România: beizadeaua și autorealizatul, arată un studiu realizat de compania de cercetare de piață Frappe Digital.

„Cum arată arhetipul persoanei de succes în România? Destul de confuz dacă ne uităm pe procentele generale, dar mult mai clar dacă facem o simplă segmentare. Pentru că… ați ghicit, există două arhetipuri majore ale persoanei de succes, care se suprapun doar într-o mică măsură”, afirmă Daniel Enescu, fondator al grupului Daedalus, vândut în 2014 către Kantar Millward Brown.

Conform lui, primul arhetip este cel al persoanei care se concentrează pe formă în detrimentul fondului: este o persoană care are o mașină scumpă, poartă haine de firmă, frecventează locuri scumpe. În general e o persoană arogantă care încearcă să apară cât mai mult în presă sau la televizor.

Al doilea arhetip, spune el, este cel al persoanei care se concentrează pe fond: nu mai simte nevoia să demonstreze, emană încredere, se implică în acte de caritate și în general nu este interesată de „show-off”.

„Cele două arhetipuri sunt ”descrise” de procente comparabile de oameni. Mai mult decât atât, nu există diferențe notabile între demograficele celor două segmente de oameni care au descris aceste arhetipuri. Ceea ce face însă diferența, este viziunea acestor două segmente în ceea ce privește modul în care devii o persoană de succes. Astfel, cei care au definit arhetipul ”Forma” (Beizadeaua) cred într-o proporție mult mai mare că pentru a avea succes contează privilegiile: cine sunt părinții și cu câți bani pornești la drum. Cei care definesc arhetipul ”Fond” (Autorealizatul/a) cred că ajungi să ai succes prin muncă susținută, etică și integritate, într-o proporție semnificativ mai mare decât primul segment”, spune Daniel Enescu.

El remarcă însă că în niciuna dintre „definițiile” succesului nu-și fac loc în mod convingător nici timpul liber și nici fericirea.

Studiul marca Frappe Digital a fost realizat în mai 2024 pe un eșantion reprezentativ de 1074 persoane cu vârsta între 18 și 65 ani din mediul urban.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *