Lipsa personalului reprezintă cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate, urmată de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale, precum şi instabilitatea economică, arată un studiu sondaj de opinie realizat de Hospitality Culture Institute.
“Lipsa personalului se remarcă a fi cea mai mare provocare a anului viitor pentru afacerile din ospitalitate (37,2%), urmată de schimbările legislative şi reglementările guvernamentale (27,8%) şi instabilitatea economică (22,8%). Totodată, 32,8% dintre respondenţi afirmă că profitabilitatea în industria HoReCa va rămâne relativ constantă anul viitor (32,8%), în timp ce 29,4% se aşteaptă la o creştere uşoară, iar 23,9% dintre respondenţi se pregătesc pentru o scădere uşoară a profitabilităţii”, arată datele sondajului, conform unui comunicat remis Agerpres.
În schimb, 41,7% dintre respondenţi consideră că segmentul QSR (Quick-Service-Restaurant) va avea cea mai mare creştere în 2025, urmat de segmentul de livrări şi take-away (29,4%) şi experienţele culinare de tip fine dining (18,9%). Pe de altă parte, doar 10% dintre respondenţi se aşteaptă ca piaţa de street-food să înregistreze cea mai mare creştere în 2025.
“Anul acesta am văzut o evoluţie remarcabilă în industria ospitalităţii. Pe de-o parte, vorbim de consolidarea brandurilor mari, consacrate, iar pe de altă parte de noi jucători care au atras atenţia prin inovaţii în abordări şi servicii. Ne bucurăm să observăm, totodată, jucători locali care se extind în plan internaţional. Şi datorită lor, din ce în ce mai mulţi investitori străini se uită către branduri româneşti, ceea ce ne dă speranţe că piaţa noastră se pregăteşte să depăşească, în sfârşit, acea lungă perioadă de tranziţie”, a afirmat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute, citat în comunicat.