Mai mult de jumătate dintre angajații din Generația Z aleg să fie freelanceri în detrimentul unui job normal, de la 9-17, potrivit unui sondaj realizat de una dintre cele mai cunoscute platforme de freelancing din lume Upwork, citat de publicația INC.com.
Angajații din Generașia Z nu sunt doar cei mai tineri din birou. Ei au o abordare radical diferită asupra modului în care își câștigă existența față de generațiile anterioare. Sondajul Upwork arată că mulți tineri practică normele tradiționale ale muncii de birou. Știm deja că tinerii se descurcă foarte bine cu noile tehnologii.
Upwork a chestionat 1.070 de lucrători din tânăra generație din întreaga SUA și a constatat că 53% dintre aceștia efectuau muncă freelance timp de cel puțin 40 de ore pe săptămână. O treime dintre angajați lucrau astfel de peste doi ani – aproximativ de la sfârșitul pandemiei de Covid.
Aceste statistici sunt interesante deoarece implică faptul că angajații din Generația Z se îndepărtează de rolurile tradiționale bazate pe carieră, cu un accent deosebit pe ideea unui „portofoliu” de locuri de muncă diferite. Datele Upwork arată că Generația Z preferă munca freelance. Sondajul notează că, deși „profesioniștii din Generația Z sunt motivați de stabilitatea financiară,” 70% spun că au ales munca freelance în mod specific datorită flexibilității programului.