Sondaj: Un sfert dintre cumpărători intenţionează să achiziţioneze autovehicule online

masini flota auto leasing

Un sfert dintre cumpărători (25%) intenţionează să achiziţioneze autovehicule online, în perioada următoare, în creştere de la 18% în 2021, arată un studiu de specialitate citat de Agerpres.

Conform cercetării Mobility Consumer Index, realizată de EY, ponderea celor care vor să cumpere o maşină direct din reprezentanţă rămâne ridicată (61%, faţă de 54% cât se înregistra în urmă cu trei ani).

Referitor la preferinţa de a efectua o achiziţie la o reprezentanţă sau din mediul online, 14% dintre respondenţi s-au declarat indecişi.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În acelaşi timp, 87% dintre cei chestionaţi au afirmat că utilizează instrumente online pentru a se informa înainte de a cumpăra un vehicul, însă reprezentanţele rămân un element important al procesului, iar 66% dintre respondenţi spun că doresc să interacţioneze fizic cu autovehiculul la un showroom şi 61% că vor să finalizeze achiziţia acolo.

Datele centralizate de consultanţii EY relevă faptul că reprezentanţele sunt esenţiale în tranziţia către vehiculele electrice, deoarece consumatorii cu profil de “sceptici în privinţa vehiculelor electrice” sunt utilizatori fideli ai reprezentanţelor, chiar şi în etapa de pre-vânzare din procesul de achiziţie. Astfel, peste două treimi dintre respondenţi (67%) susţin că se vor documenta prin intermediul unui agent de vânzări la o reprezentanţă (medie generală de 50%) şi 75% că doresc să interacţioneze fizic cu autovehiculul, înainte de a-l cumpăra (medie generală de 66%).

Studiul Mobility Consumer Index (MCI) a fost realizat de EY pe un eşantion de 15.000 de consumatori din 20 de ţări.

EY este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale la nivel global, cu 395.442 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 49,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2023.

Prezentă în România din anul 1992, EY furnizează, cu ajutorul celor peste 1.000 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: