Sorin Grindeanu crede că nu este normal să fii membru în Consiliul de Administraţie al Portului Constanţa doar dacă ai studii în domeniul naval/ Noul șef al Portului Constanța, Mihai Teodorescu, nu are studii în domeniul maritim sau portuar

mihai teodorescu portul constanta sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Membru în Consiliul de Administraţie (CA) al Portului Constanţa nu pot fi decât absolvenţi din domeniul naval, ceea ce nu mi se pare corect, iar din acest punct de vedere nu prea sunt de acord cu forma actuală a legii pe guvernanţa corporativă, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă.

“În primul rând mă interesează să începem şi acolo (în Portul Constanţa, n.r.) procesul pentru selectarea la început a unui CA pe 109 (OUG privind guvernanţa corporativă – n. r.). După cum bine ştiţi, şi n-am ascuns acest lucru, eu nu prea sunt de acord cu forma actuală a legii. Este foarte restrictivă. Poţi să mergi ca economist sau jurist, poţi să fii membru în Consiliul de Administraţie oriunde. Adică, dacă aduc un profesor de Drept Internaţional, nu poate să fie membru în Consiliul de Administraţie, selectat prin 109, în Portul Constanţa. Nu poate, ceea ce nu mi se pare normal. De asemenea, un super-economist nu poate să fie. Trebuie să fie tot din domeniul naval. Mie nu mi se pare corect sau nu mi se pare că e o decizie realistă. Repet, ca economist sau ca jurist cred că poţi, cu experienţă, să fii membru în Consilii de Administraţie oriunde. Se poate. Numai în Portul Constanţa nu se poate, că acolo s-au gândit unii să facă o chestie restrictivă, să pună doar din ăştia care, mă rog, au absolvit în domeniul naval ceva şi am văzut ce au făcut, că 30 de ani a fost haos. Au fost companii, şi vă rog să verificaţi, care nu şi-au plătit apa, curentul, redevenţele timp de 30 de ani şi sunt zeci de procese în momentul ăsta deschise pentru a recupera aceste prejudicii. Vă rog să verificaţi ce vă spun, că e adevărat şi ştiţi acest lucru”, a spus Grindeanu.

Oficialul a transmis că nu are ce să-i reproşeze fostului director al Portului Constanţa şi că aşteapă să vadă cum se achită de sarcini noul şef al societăţii în mandatul provizoriu.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Cred că au fost vreo două tentative de a schimba legea cu privire la selecţia CA-ului. Legat de fostul director, să ştiţi că a avut şi o problemă personală. Dânsului n-am ce să-i reproşez, din contră. A intrat în această bătălie cu aceste companii de care aminteam mai devreme şi a deschis toate aceste procese, a recuperat mare parte din aceste sume datorate Administraţiei porturilor. Deci, un lucru pe care eu îl apreciez şi îl voi aprecia. Mihai Teodorescu (actualul director – n. r.) era directorul executiv, are experienţă pe zona de transport, a fost la RATB şi la metrou, din ce ştiu eu. O să vedem când se va selecta acest Consiliu de Administraţie pe 109, pentru că acum sunt mandate provizorii, o să vedem cum se achită de sarcini. Pe mine mă interesează foarte mult în perioada următoare toate acele proiecte finanţate cu bani europeni şi asta e o componentă care n-a mers bine în Port, indiferent de ce s-a întâmplat în trecut. Astăzi, în Guvern, intră o Hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru dragaj – de investiţii – în Portul Constanţa, care-s bani europeni. Componenta aceasta în Portul Constanţa n-a funcţionat cum trebuie în anii trecuţi şi n-au fost în stare să acceseze banii europeni pe care puteau să-i acceseze. Această perioadă trebuie să se încheie şi este una dintre priorităţile pe care trebuie să le aibă conducerea, indiferent care va fi ea”, a subliniat ministrul.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a anunţat, pe data de 9 februarie 2024, că directorul general al Portului Constanţa, Florin Vizan, şi-a prezentat demisia din funcţie din motive personale.

În acest context, Consiliul de Administraţie al Portului a luat act de această demisie şi a decis înlocuirea sa cu Mihai Teodorescu (foto), director executiv al CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

“În cadrul şedinţei de astăzi, Consiliul de Administraţie a mai luat decizia revocării din funcţie a directorului financiar, Şerban Daniela, şi înlocuirea cu Maria Mergiu, care ocupa funcţia de şef al Departamentului Financiar Contabil”, a menţionat ministerul de resort.

Ordonanţa de urgenţă nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice a intrat în vigoare la data de 14 decembrie 2011, odată cu publicarea sa în Monitorul Oficial.

Cine este șeful numit recent la Portul Constanța

Teodorescu are 38 de ani și în momentul preluării conducerii Portului era directorul executiv al instituției, scrie G4Media.

Soția lui Mihai Teodorescu este cadru militar la UM0472 București, care aparține de SRI, conform declarației de avere din 2023, iar Teodorescu a deținut mai multe funcții în instituții publice: director executiv în Primăria București, în Consiliul de Administrație Metrorex, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Municipale Eco Igienizare București, șef birou controlori la RATB și a deținut mai multe funcții de management în mediul privat.

Este licențiat în Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală, la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară. A absolvit masterul de management agroturistic și alimentație publică la aceeași universitate. A făcut o ”inițiere în activitate consulară la centrul de instruire al MAE” și e absolvent în administrația europeană, specializarea Diplomație în administrația publică la Institutul Național de Administrație.

Are o diplomă de formator de la Corpul Experților în Accesarea Fondurilor Structurale și de Coeziune Europene și mai are o diplomă de management în Transportul Public de la INSTRA, în managementul negocierii, de la Agenția Națională a Funcționarilor Publice, de auditor intern în sectorul public, master în management financiar bancar și master în drept intern și internațional în afaceri.

Conform declarației de avere din 2023, Teodorescu are un teren de 1000 de mp în Ilfov, un apartament de 47 mp în București și o casă de locuit în Ilfov de 150 mp, toate moștenite. De asemenea, în garaj are un Audi din 2018 și un Hyundai din 2019 primit moștenire.

A mai moștenit bunuri în valoare de 27.000 de euro. În conturi are aproximativ 157.000 de lei și 5000 de euro și a acordat un împrumut de 15.500 de euro. Are un credit scadent în 2025, de 68.000 lei. A trecut în declarația de avere venituri de 87.608 lei de la Primăria București, 77.791 lei de la Portul Constanța (CN APMC) și 36.300 de la Metrorex.

Soția sa a câștigat de la SRI 64.323 lei. Declarația de avere integrală, aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: