Platforma de streaming audio Spotify a început să trimită notificări către utilizatorii din România prin care îi anunță că majorează prețurile abonamentelor.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
De exemplu, pentru un utilizator cu cont Spotify Premium Duo (poate fi folosit de 2 persoane), prețul crește de la 31 lei la 35 lei.
Un cont Spotify Premium Individual va avea preț majorat de la 24 lei la 26 lei.
Pentru un cont Spotify Premium Family, utilizatorii vor plăti de acum 42 lei.
Noile prețuri se aplică începând cu data facturării din octombrie.
Amintim că Spotify a anunțat noi creșteri de prețuri pentru clienți, pe măsură ce investește în noi funcții și vizează atingerea unui miliard de utilizatori, potrivit unui director executiv al grupului de streaming muzical listat la bursă în SUA, scrie Financial Times.
Alex Norström, copreședinte și director comercial al Spotify, a declarat pentru Financial Times că creșterile de prețuri sunt „parte din arsenalul nostru actual”, după mulți ani în care acestea au rămas neschimbate. Cu toate acestea, el a adăugat că creșterile vor fi însoțite de noi servicii și funcții pe care platforma de streaming le are în plan.
Spotify a început să crească prețurile abia acum doi ani. Măsura a fost salutată de investitorii dornici ca compania să se concentreze pe profitabilitate după ani de creștere a numărului de abonați. Creșterile de prețuri și reducerile de costuri au dus la primul profit anual în 2024.
La începutul acestei luni, compania a anunțat că prețurile lunare pentru abonamentele premium vor crește pe unele piețe începând din septembrie. Vestea a determinat o creștere de aproape 10% a acțiunilor sale.
„Creșterile și ajustările de prețuri și așa mai departe fac parte din instrumentele noastre de afaceri și le vom aplica atunci când este cazul”, a declarat Norström.
El a adăugat că Spotify va „continua să adauge valoare” pentru clienți, în paralel cu creșterile de prețuri, și că „în esență, vrem ca consumatorul să aibă de câștigat”.
Oamenii au continuat să se aboneze la serviciu în ciuda creșterilor de preț, a spus Norström, menționând că acesta „câștiga tot mai multă cotă de piață”.
„Puțin peste 3% din populația mondială ne plătește în mod recurent… Cred că există încă un potențial enorm” de creștere a numărului de abonați, a remarcat Norström.
Spotify a anunțat luna trecută că numărul abonaților a crescut cu 12% în ultimul an, ajungând la 276 de milioane, în timp ce numărul utilizatorilor activi lunar a crescut cu 11%, ajungând la 696 de milioane, depășind așteptările. Cu toate acestea, compania a înregistrat o pierdere netă în al doilea trimestru.
Norström a prezis că platforma de streaming ar putea ajunge în cele din urmă la peste 1 miliard de utilizatori. „Peste un sfert de miliard de abonați ne plătesc în prezent în fiecare lună și ne utilizează din ce în ce mai mult.”