Startup-uri din întreaga lume se întrec pentru a dezvolta noi tehnologii pentru baterii, folosind materiale precum sodiu și sulf sau alte substanțe chimice, cu scopul de a reduce costurile și dependența de unele minerale critice pentru alimentarea vehiculelor electrice (EV), potrivit Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

China controlează 85% din producția globală de celule pentru baterii și 90% din procesarea materiilor prime utilizate în cele două variante de litiu-ion care domină piața actuală a vehiculelor electrice. Tehnologia bateriilor evoluează rapid, dar principiul de bază rămâne neschimbat, cu trei componente-cheie: un catod, un anod și un electrolit. Pe măsură ce producătorii auto analizează opțiunile pe termen lung, există o perspectivă asupra diferitelor tipuri de baterii aflate în prezent în uz sau în curs de dezvoltare.

PLUMB

Utilizate în bateriile existente de 6 sau 12 volți pentru a alimenta pornirea mașinilor.
Pro: Ieftine, funcționează în condiții extreme.
Contra: Grele și cu energie redusă.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

NICHEL-CADIU

Baterii reîncărcabile.

NICHEL-METAL HIDRURĂ 

Tehnologie folosită la primul Prius al Toyota, un precursor al hibrizilor, în 1997.

SODIU NICHEL CLORURĂ

A fost folosită la flota Venturi Automobiles a serviciului poștal francez.
Pro: Mai mică, această baterie poate fi instalată pe vehicule existente fără a necesita conversia acestora.
Contra: Viteza maximă limitată la 100 km/h, autonomie limitată la 100 km.

LITIU METAL POLIMER

Folosită în modelul Bolloré Pininfarina BlueCar, serviciul de car-sharing parizian Autolib, ambele acum întrerupte. Tehnologia este utilizată în prezent în principal pentru stocare staționară, autobuze și tramvaie.
Pro: Tehnologie „uscată” pe principiul condensatorului, proces industrial mai ușor.
Contra: Necesită preîncălzirea și menținerea bateriei la o anumită temperatură.

LITIU-ION

Cea mai răspândită tehnologie de astăzi, utilizată în bateriile telefoanelor și laptopurilor, automobilelor electrice și altor dispozitive, comercializată pentru prima dată în 1991 de Sony.
Pro: Litiul este al doilea metal ca energie după uraniu.
Viteză maximă și autonomie tot mai mari, fără efect de memorie la încărcare, posibilitate de încărcare rapidă și lentă.
Contra: Greutate și sensibilitate la condiții externe precum frigul, baterii așa-numite „lichide” care necesită control strict al riscului de supraîncălzire.

NICHEL MANGAN COBALT

Densitate mare de energie, dar la un cost mai potrivit pentru vehicule mari. Cobaltul provine în principal din Republica Democrată Congo, unde condițiile de extracție a metalului ridică probleme strategice și etice.

FOSFAT DE FIER LITIU

Pro: Elimină necesitatea cobaltului, tehnologie mai accesibilă potrivită pentru vehicule mai mici.
Contra: Densitate energetică mai mică decât NMC (nichel-mangan-cobalt).

SODIU-ION

Pro: Elimină necesitatea litiului, nichelului sau cobaltului, metale foarte căutate în prezent, înlocuite cu aluminiu, fier și mangan. Sodiul este mult mai abundent decât litiul, astfel extracția și aprovizionarea sunt mai ușoare și mai puțin costisitoare. Neinflamabil, poate rezista până la 50.000 de cicluri de reîncărcare, de cinci până la zece ori mai mult decât litiu-ion.

Contra: Densitate energetică mai mică, aprovizionare aproape inexistentă cu acest tip de baterii în prezent, interesul fiind legat de prețul litiului.

OXID DE LITIU NICHEL MANGAN

Pro: Elimină necesitatea cobaltului. Renault susține că această tehnologie, pe care se așteaptă să o livreze până în 2028, combină densitatea energetică a NMC, costul și siguranța LFP și timpii de reîncărcare de sub 15 minute.
Contra: Încă în dezvoltare.

LITIU-SULF

Pro: Startup-ul american Lyten, susținut de Stellantis, care a cumpărat majoritatea activelor producătorului suedez de baterii falimentar Northvolt, susține că această tehnologie are de peste două ori densitatea energetică a litiu-ion. Elimină de asemenea necesitatea nichelului, cobaltului și manganului și asigură o mai mare independență, întrucât unele dintre materiile prime pot fi produse local, în America de Nord și Europa.
Contra: Nicio implementare înainte de 2028.

BATERII CU ELECTROLIT SOLID

Un electrolit solid (polimer, ceramic) înlocuiește electrolitul lichid al tehnologiei litiu-ion.
Pro: Densitate energetică mai mare, mai ușoare, neinflamabile.
Contra: Încă în dezvoltare, fără producție pe scară largă încă.