Startup-ul românesc de tehnologie, Telerenta, care operează o platformă de închiriere de echipamente electronice destinată utilizatorilor casnici și companiilor, anunță extinderea operațiunilor în Polonia. Compania vrea să devină un jucător important la nivel european.
Polonia a fost aleasă datorită dimensiunii pieței și a penetrării ridicate a internetului, cât și a potențialului mare de dezvoltare a acestei industrii. Deși piața poloneză are deja mai mulți jucători activi, Telerenta consideră această provocare esențială pentru maturizarea și diversificarea produsului.
Estimările companiei indică rezultate cu 30% mai bune în Polonia comparativ cu România, prin prisma mărimii pieței, ceea ce va ajuta la validarea proiectului pe plan internațional și la pregătirea extinderii în alte țări din UE, cum ar fi Spania, în viitorul apropiat.
„Ne așteptăm ca Polonia să fie testul care să confirme că proiectul nostru este validat internațional, demonstrând astfel că putem avea succes și în afara României. Această piață recunoscută pentru potențialul său de dezvoltare ne va permite să investim semnificativ și să ne consolidăm poziția. În primul an de activitate pe piața din Polonia, ne propunem să punem accent foarte mare pe livrarea rapidă, asigurând un grad de livrare în 24 de ore de aproximativ 98%. Piața din Polonia este mult mai matură, cu integrări preexistente și niveluri ridicate de automatizare, ceea ce face implementarea mult mai ușoară și rapidă”, spune Ionuț Farcaș, Global Expansion Director la Telerenta.
Extinderea în Polonia presupune investiții de 1,5 milioane de euro pana la finalul anului și a implicat un proces de pregătire de aproximativ 6 luni înainte de lansarea propriu-zisă.
Pentru desfășurarea operațiunilor în Polonia, Telerenta a format o echipă mixtă, alcătuită din specialiști locali în eCommerce, fulfillment și marketing online, care va fi sprijinită de echipa din România pentru suport tehnic și dezvoltare software.
Pentru piața din Polonia, compania dorește să aducă soluții inovatoare, inclusiv produse care nu sunt disponibile pentru moment în România, cum ar fi ceasurile inteligente.
„În Polonia, vom oferi spre închiriere și produse care nu sunt disponibile deocamdată în România, cum sunt ceasurile inteligente, spre exemplu. Vom avea cel puțin o gamă la fel de mare ca în România, dar ne vom concentra și pe produse cu succes local, oferind soluții adaptate pieței locale”, mai spune Ionuț Farcaș.
Strategia companiei în Polonia va include o abordare mixtă, B2C și B2B încă de la început.
De asemenea, Telerenta are în plan construirea unei rețea de RentBox-uri (automate specializate, de tip vending machine, care permit utilizatorilor să închirieze și să ridice imediat echipamente electronice), urmând ca primul dispozitiv să fie instalat până la sfârșitul acestui an.
Telerenta face parte din grupul american de investiții NCH (New Century Holdings).