Stimulentul economic generat de turneul “Eras Tour” al lui Taylor Swift ar putea fi supraestimat, crede banca japoneză de investiții Nomura

taylor swift concert Sursa foto: Twitter/Taylor Swift

Turneul Eras Tour al lui Taylor Swift a ajutat, fără îndoială, economiile locale în care a susținut concerte, dar banca japoneză de investiții Nomura consideră că efectul la nivel național este mai mic decât anticipează unii, scrie CNBC. Estimările firmei arată că turneul a ajutat vânzările nominale cu amănuntul din SUA cu 0,03% și produsul intern brut real cu 0,02% între primul și al treilea trimestru din 2023.

Vedeta pop americană a petrecut aproape un an străbătând SUA și întreaga lume cu turneul său de mare succes Eras Tour. Efectul economic al spectacolului a atras atenția tuturor, de la Rezerva Federală la Wall Street.

Turneul ei a ajutat, fără îndoială, economiile locale pe care le-a vizitat, potrivit unui nou raport publicat de banca japoneză de investiții Nomura. Dar firma se întreabă cât de mult și-a pus amprenta asupra datelor naționale.

“Stimularea consumului de către ea i-a încântat cu siguranță pe analiștii economici din SUA, dar credem că efectul macroeconomic total este probabil supraestimat”, a scris economistul global al Nomura, Si Ying Toh, către clienți.

Între primul și al treilea trimestru din 2023, doar aventura lui Swift a ridicat vânzările nominale cu amănuntul din SUA cu 0,03%, iar produsul intern brut real, o măsură a producției economice, cu 0,02%, arată estimările Nomura.

Pentru tot anul 2023, turneul celei care a câștigat 14 premii Grammy a reprezentat 0,5% din creșterea consumului nominal, potrivit calculelor firmei.

Deși aceste date pot fi considerate marginale, Toh a declarat că impulsul economic – pe care unii l-au numit “Swift-lift” – este “de netăgăduit” pentru cele 20 de orașe americane pe care le-a vizitat.

Opririle din cadrul turneului “The Eras Tour” au înregistrat un salt de 2,1 puncte procentuale la inflația cazărilor în luna vizitei lui Swift, potrivit datelor citate de Toh. Datele de la platforma de rezervări hoteliere Trivago arată o creștere similară, a adăugat ea.

Dacă ne uităm în mod specific la Chicago, Toh a estimat că prețurile la cazare au crescut cu 3,1 puncte procentuale din cauza celor trei spectacole susținute de Swift acolo. Orașul, care este al treilea cel mai populat oraș din SUA, a înregistrat o creștere de 8,1 puncte procentuale în ceea ce privește gradul de ocupare și o creștere de 59% a veniturilor hoteliere pe cameră disponibilă în timpul turneului lui Swift.

De aici, indicele prețurilor de consum pentru orașul din Illinois a crescut cu 0,5 puncte procentuale doar în urma vizitei cântăreței.

Este mai puțin probabil ca aceste îmbunătățiri locale să se materializeze în statisticile la nivel național din economiile mai mari, cum ar fi SUA, Marea Britanie sau Japonia, a declarat Toh. Cu toate acestea, aceste evenimente merită urmărite ca potențiali catalizatori economici în țări din întreaga lume, a spus ea.

La nivel internațional, economiile mici, precum Singapore și Suedia, ar putea beneficia de cele mai mari impulsuri macroeconomice în urma turneului ei, potrivit lui Toh.

“Șocurile exogene joacă un rol cheie în modelarea economică, fie că sunt sub forma unui eveniment meteorologic extrem, a unei pandemii sau… a unui concert pop”, a scris Toh clienților. “În ultimii ani, turneele muzicale au crescut și au devenit nu doar fenomene sociale majore, ci și un potențial motor semnificativ al activității economice”.

Turneul lui Swift urmează să se încheie aproape de sfârșitul anului 2024. Versiunea cinematografică a adunat deja peste 200 de milioane de dolari la nivel global prin rularea în cinematografe.

Sursa foto: Twitter/Taylor Swift

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *