Strabag poate începe lucrările pentru Drumul Expres Oradea-Autostrada Transilvania. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire

Drum Legătură Oradea - A 3

Constructorul Strabag ( Austria) poate începe efectiv lucrările pentru construirea Drumului Expres care va asigura legătura între municipiul Oradea și Autostrada Transilvania ( Biharia-Borș). Ministerul Transporturilor a emis miercuri Autorizația de Construire pentru Drumul Expres cu o lungime de 19 kilometri, pe șantierul din județul Bihor fiind prezent și premierul Nicolae Ciucă. Contractul cu Strabag a fost semnat în iulie 2021, pentru 545 milioane lei, termenul de execuție fiind de 24 de luni. Drumul de 19 km va fi construit la profil de drum expres pe 13 km, iar, pe 6 km, la profil de drum național cu 4 benzi. Va cuprinde 3 noduri rutiere, respectiv 12 poduri, pasaje și viaducte.

Pe șantier, premierul Ciucă a spus că bugetul pentru infrastructura de transport este de 21 miliarde de euro : ,,Este un proiect foarte important pentru infrastructura rutieră a județului Bihor și nu numai, de care vor beneficia toți cetățenii români, un proiect de bune practici în colaborarea dintre Guvern și autoritățile locale. Este finanțat din fonduri europene, aprox. 545 milioane lei, fără TV prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Acest tip de infrastructură contribuie la dezvoltarea economică, la dezvoltarea turismului și reduce așteptarea în trafic a cetățenilor. Avem un buget de aprox. 21 de miliarde de euro pentru infrastructura de transport. Să adăugăm că, și la nivelul Guvernului, prin bugetul de stat sunt alocate fonduri pentru a asigura complementaritatea între arterele principale de transport și cele locale, mai mici. Dorim o convergență a programelor de dezvoltare” a explicat Ciucă.

De la Oradea la Arad, este în etapa de proiectare Drumul Expres, licitația pentru execuție urmând să fie lansată anul acesta. În urma definitivării traseului, Drumul Expres Oradea – Arad va avea o lungime totală de 119 kilometri, un tronson va avea profil de autostradă cu trei benzi, un alt segment autostradă clasică iar cea mai lungă secţiune, profil de drum expres. Dacă se respectă noul calendar pentru predarea documentaţiei tehnice contractele de execuţie ar putea fi semnate cel mai târziu la începutul anului 2023 iar primele loturi deschise în 2025.

 

Comentarii

  1. Astfel de elemente de infrastructură n-ar mai trebui construite decât pe piloni și
    prin tuneluri, altfel nefăcând decât să distrugă terenurile agricole și construibile ale Țării, constituind, într-adevăr un serios obstacol antitanc, dar determinând segregarea zonelor limitrofe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *