Studiu: 4 din 5 români plecați din țară în concediu plătesc la destinație folosind cardul, telefonul sau ceasul inteligent

plata card sursa foto: pixabay.com

Plățile digitale devin o practică obișnuită pentru turiștii români care își petrec vacanțele peste hotare. Peste 4 din 5 români aleg să plătească la destinație folosind cardul, telefonul sau ceasul inteligent, numărul celor care preferă plăţile electronice fiind în ușoară creștere față de anul trecut, arată un studiu Visa, realizat în șapte țări din Europa Centrală și de Est (ECE), inclusiv România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Portofelele digitale câștigă și ele tot mai multă popularitate, cu o creștere de 4% față de anul anterior, fiind metoda preferată de plată în străinătate pentru 1 din 3 români. Pentru turiștii din ECE, confortul (64%), rapiditatea (61%) și siguranța (55%) reprezintă principalele avantaje ale plăților cu cardul în afara țării de origine. Cardurile Visa permit efectuarea de plăți mai rapide și mai sigure în peste 180 de valute, la peste 150 de milioane de comercianţi din peste 200 de țări și teritorii.

„Studiul nostru arată că românii – fie în etapa de planificare a unei călătorii, fie aflați deja în vacanță în străinătate – preferă să plătească utilizând portofele digitale. Tokenizarea le oferă un nivel suplimentar de securitate, astfel încât să poată plăti liniştiţi şi să se poată bucura de călătorie, indiferent unde și cum aleg să plătească”, declară Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Anul acesta, 32% dintre români intenționează să-și petreacă vacanțele în străinătate, cele mai populare destinații fiind Grecia, Italia și Spania. Un procent considerabil – aproape 40% dintre ei – se declară „amatori de experiențe”, fiind atraşi de inedit şi de provocări care să îi scoată din zona de confort.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

În medie, turiştii români intenţionează să stea aproape 9 zile în afara țării și să cheltuiască aproximativ 840 de euro de persoană per călătorie, suma fiind cheltuită în special pentru mâncare, excursii și suveniruri.

Românii cheltuiesc responsabil

Turiștii români demonstrează și că au un comportament financiar responsabil: peste jumătate dintre ei își planifică atent cheltuielile înainte de plecare, iar 1 din 2 își monitorizează bugetul în timpul vacanței prin serviciile bancare digitale pe care le are la dispoziție. Dintre cei care își organizează din timp bugetul, 81% afirmă că au reușit să se încadreze în sumele stabilite inițial. Totuși, aproape 16% recunosc că își mai ajustează cheltuielile pentru a ține pasul cu cei care îi însoțesc în călătorie, chiar dacă asta înseamnă că depășesc bugetul planificat.

Deși românii se descurcă bine în gestionarea bugetelor de vacanță, studiul Visa arată că există unele instrumente care le-ar putea îmbunătăți experiența. Printre acestea se numără conturile sau cardurile în valute multiple cu acces la cursuri de schimb actualizate, aplicațiile bancare ce permit o evidență în timp real a cheltuielilor și le clasifică automat, precum și cardurile speciale pentru călătorii. Dezvoltarea unor servicii personalizate în acest sens este esențială pentru atragerea, implicarea și fidelizarea clienților.

Consumatorii români vor ca băncile să le ofere soluții care să le îmbunătățească experiența de călătorie, iar ei sunt dispuși să plătească pentru acestea. În prezent, cele mai utilizate servicii sunt schimbul valutar (46%), conturile în valută (38%) și asigurarea de călătorie atașată cardurilor de credit sau debit (23%). Totodată, românii își doresc ca băncile să le pună la dispoziție servicii precum schimb valutar mai rapid și mai avantajos, dar și reduceri mai mari la biletele de avion și la cazare.

„Studiul nostru arată că românii sunt interesați să utilizeze servicii bancare auxiliare legate de călătorii și, în medie, sunt dispuși să plătească 11,50 lei pe lună pentru acestea, iar o parte dintre ei ar accepta chiar şi costuri de peste 25 de lei”, spune Elena Ungureanu.

Cum își planifică românii călătoriile și ce activităţi preferă la destinație?

Majoritatea românilor își organizează călătoriile pe cont propriu, iar 2 din 5 aleg pachete de vacanță. În ambele situații, cei mai mulți preferă să achiziționeze serviciile prin canale online și să plătească digital.

Atunci când își planifică următoarea vacanță, românii se bazează în principal pe sfaturi de la prieteni și familie (51%), dar și pe surse de încredere precum broșuri ale agențiilor de turism (45%) și site-uri de călătorii (42%). De remarcat este faptul că 12% folosesc deja inteligența artificială pentru planificarea călătoriilor. La fel ca în restul Europei Centrale și de Est, AI-ul începe discret să preia rolul de consultant de vacanță, semn că și planificarea turistică trece printr-o transformare digitală.

Vizitarea atracțiilor locale și a muzeelor, alături de relaxare, odihnă și lectură, se numără printre principalele obiective de călătorie ale turiștilor români. Aproape 2 din 5 dintre aceștia se consideră „amatori de experiențe”, în căutarea unor momente inedite sau a unor aventuri care să-i scoată din zona de confort.

Un sfert dintre călători se identifică drept „vânători de oferte”, mereu în căutarea celor mai bune prețuri și preocupați de strategiile de economisire. Cu toate acestea, peste 40% dintre români declară că, deși le plac reducerile, nu fac compromisuri atunci când vine vorba de confort, siguranță sau mâncare.

Deși vânătoarea de oferte și dorința de explorare sunt predominante, doar 7% dintre români sunt dispuși să posteze din locații populare. Interesant este faptul că procentul celor care își aleg destinațiile de vacanță în funcție de tendințele de pe rețelele sociale este dublu, ajungând la 13%.

Provocări și îngrijorări legate de călătorii

Visa a analizat, de asemenea, și cele mai frustrante probleme legate de călătorii pentru consumatorii din ECE. Printre principalele îngrijorări se numără întreruperile neașteptate (zboruri întârziate sau anulate, bagaje pierdute), aglomerația excesivă din unele zone turistice și temerile legate de escrocherii, hoți de buzunare și siguranță, în general.

Deși nu reprezintă o preocupare majoră la nivel regional, 1 din 8 turiști români recunoaște că a fost luat prin surprindere de indisponibilitatea unor metode de plată în străinătate – atunci când opțiunile preferate nu erau disponibile sau nu erau operaţionale în ţara respectivă.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.