Studiu: 45% dintre companiile românești au făcut investiții în digitalizare în timpul pandemiei

digitalizare, calculator, cod, programare Sursa foto: Pixabay

45% dintre companiile românești au făcut investiții în digitalizare în timpul pandemiei, arată un studiu realizat de producătorul de software CIEL România

În peste jumătate din cazuri (61,2%) sumele alocate automatizării proceselor au fost de sub 1.000 de euro, în restul situațiilor sumele fiind cuprinse între 1.000 și 3.000 de euro (27.2%) și peste 3.000 de euro (11.6%).

Se observă o creștere, în condițiile în care ultimul raport DESI (Digital Economic and Society Index) comunicat de Comisia Europeană, în iunie 2020, plasa România pe locul 26 din cele 28 de state membre UE la capitolul digitalizare atât în sistemul public, cât și cel privat. Raportul susținea totuși că țara noastră are un potențial uriaș la acest capitol, dar că digitalizarea României trebuie să înceapă cu informarea și educația jucătorilor relevanți.

Automatizarea în soft este o funcționalitate care dă rezultate (lipsite de erori) mult mai rapid, în comparație cu munca fizică. Cu toate acestea, o bună parte dintre antreprenorii români se sperie când aud termeni tehnici, precum sisteme ERP, softuri de gestiune, contabilitate, e-commerce, și așa mai departe. Astfel de produse software nu fac, însă, altceva decât să ușureze activitatea antreprenorilor, prin preluarea sarcinilor repetitive ale angajaților, cum ar fi calculele de costuri, trimiterea de facturi și extrase bancare, generarea de rapoarte etc.

Automatizările îi degrevează pe antreprenori de sarcinile repetitive și le fluidizează activitatea. Concret, reduc timpul efectiv de muncă, prin realizarea de operațiuni multiple într-un timp mai scurt. Elimină greșelile umane care pot afecta afacerea și oferă mai mult control și predictibilitate. Alte mari avantaje ale automatizărilor sunt reprezentate de reducerea nivelului de stres și creșterea productivității angajaților pe alte segmente cheie și business development. De asemenea, și rata de retenție a clienților este mai mare, în timp ce datele și rapoartele îi ajută pe antreprenori să ia decizii corecte și sigure.

Sursa foto: Pixabay

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *