Studiu JD Power: Americanii s-au săturat de toată tehnologia inutilă din mașinile lor

Apple Car Play Sursa foto: Pixabay

Într-o perioadă în care companiile auto adaugă tot mai multă tehnologie pe produsele lor, oamenii se satură din ce în ce mai mult de sistemele de infotainment ale mașinilor lor, scrie The Verge.

Potrivit studiului APEAL (Automotive Performance, Execution and Layout) realizat de JD Power, satisfacția generală a proprietarilor de mașini este de 845 (pe o scară de 1.000 de puncte), în scădere cu două puncte față de acum un an și cu trei puncte mai puțin decât în 2021. Aceasta este prima dată în istoria de 28 de ani a studiului când firma de cercetare a consumatorilor a înregistrat o scădere trei ani la rând a satisfacției proprietarilor.

Deloc surprinzător, tot mai mulți oameni aleg să nu folosească comenzile de infotainment ale mașinii lor. Doar 56% dintre proprietari preferă să folosească sistemul încorporat al vehiculului lor pentru a reda audio, în scădere de la 70% în 2020, a constatat JD Power. Mai puțin de jumătate dintre proprietari au declarat că le place să folosească comenzile mașinii lor pentru navigație, recunoaștere vocală sau pentru a efectua apeluri telefonice.

De fapt,  majoritatea oamenilor preferă să folosească sistemele de oglindire a smartphone-urilor, precum Apple CarPlay și Android Auto, care s-au dovedit a fi incredibil de populare de-a lungul anilor. Și, într-adevăr, au existat și alte sondaje care indică faptul că oamenii preferă să interacționeze cu aplicațiile de pe telefonul lor decât cu cele instalate de compania care le-a fabricat mașina.

Studiul mai arată că oamenii sunt mai dispuși să utilizeze la sistemele de operare din mașină, atâta timp cât acestea sunt dezvoltate de Google și nu de producătorul auto. JD Power a constatat că modelele care au Android Automotive cu sistemul de operare al Google Automotive, AAOS, “obțin un scor mai mare la categoria infotainment decât cele care nu au niciun fel de AAOS”.

Studiul APEAL 2023 din SUA se bazează pe răspunsurile a 84.555 de proprietari de vehicule noi din anul model 2023 care au fost chestionați după 90 de zile de deținere a mașinii. Studiul a fost realizat în perioada februarie – mai 2023, pe baza vehiculelor înmatriculate din noiembrie 2022 până în februarie 2023.

 

Sursa foto: Pixabay

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *