Conform unui studiu care a constatat o îmbunătățire rapidă a fiabilității vehiculelor electrice, mașinile cu baterii de pe drumurile din Marea Britanie pot fi folosite la fel de mult ca mașinile pe benzină și motorină, scrie The Guardian.
O echipă internațională de cercetători a estimat că o mașină electrică va avea o durată de viață de 18,4 ani, comparativ cu 18,7 ani pentru mașinile pe benzină și 16,8 ani pentru cele diesel, potrivit unui studiu publicat vineri în revista Nature Energy. Constatările s-au bazat pe 300 de milioane de înregistrări din testele anuale obligatorii cerute de ministerul britanic al Transporturilor privind starea tehnică a vehiculelor.
Inginerii auto suspectează de mult timp că mașinile electrice vor fi mai fiabile decât cele pe benzină sau diesel, deoarece conțin mult mai puține piese în mișcare. Cu toate acestea, datele au fost limitate, deoarece primele autovehicule electrice comercializate pe scară largă abia au ajuns la sfârșitul duratei lor de viață.
Cercetătorii de la Universitatea din Birmingham, London School of Economics, Universitatea din California San Diego și Universitatea din Berna, Elveția, au utilizat datele de la ministerul britanic al Transporturilor pentru a estima rata de defectare a tuturor automobilelor, ignorând casarea în primii câțiva ani, care este cel mai probabil să fie legată de accidente.
Analiza a constatat că mașinile Tesla aveau cea mai lungă durată de viață dintre mașinile cu baterie.
De asemenea, s-a constatat că fiabilitatea tuturor mașinilor noi a crescut de-a lungul anilor, pe măsură ce tehnologia s-a îmbunătățit. Îmbunătățirile au fost cele mai evidente în cazul mașinilor electrice. Cercetătorii au afirmat că acest lucru este rezultatul faptului că producătorii de automobile învață rapid din greșelile lor inițiale în ceea ce privește modelele cu baterii: este mai greu să găsești îmbunătățiri pentru tehnologia pe benzină și diesel, care există de mai mulți ani.
O durată de viață mai lungă ar spori beneficiile pentru mediu ale unei mașini electrice față de un echivalent pe benzină, deoarece adăugarea de noi turbine eoliene și energie solară la rețea va face ca electricitatea pe care o folosesc să fie mai curată în fiecare an. Emisiile de dioxid de carbon rezultate în urma utilizării vor scădea în cele din urmă la zero dacă se utilizează energie regenerabilă.
Constatările ar putea contribui, de asemenea, la soluționarea preocupărilor legate de reparațiile costisitoare care au dus la creșterea costurilor de asigurare pentru unele mașini electrice.
Robert Elliott, profesor de economie la Universitatea din Birmingham și unul dintre autorii studiului, a declarat: „ Vehiculele electrice cu baterie oferă beneficii semnificative pentru mediu, în special pe măsură ce Europa trece la un mix de energie mai regenerabilă. În pofida emisiilor inițiale mai mari rezultate din producție, un vehicul electric de lungă durată își poate compensa rapid amprenta de carbon, contribuind la lupta împotriva schimbărilor climatice – ceea ce îl face o opțiune mai durabilă pe termen lung.”
Numărul de mașini electrice vândute în Regatul Unit crește rapid înainte de interzicerea vânzărilor de motoare cu combustie internă în 2035, în timp ce China și Norvegia conduc tranziția la nivel mondial.