O treime dintre români (33%) preferă să dăruiască de Crăciun produse din categoria home & deco, însă pe lista cadourilor se află şi vacanţele, arată datele studiului “Shopper Trends Pulse”, citat de Agerpres.
Conform cercetării, realizate de NielsenIQ, citată de Travelminit.ro, la nivel european, 37% din bugetul alocat pentru Crăciun este rezervat cadourilor, iar România se aliniază acestui trend. Astfel, cei mai mulţi români preferă să dăruiască de Crăciun produse din categoria home & deco (33%), dar şi haine, cosmetice sau bijuterii.
Pe de altă parte, tot mai mulţi români pun mai mare preţ pe experienţe decât pe bunurile materiale de Crăciun, în aşa fel încât ofertele de vacanţă sunt căutate cu interes în această perioadă.
Studiul de specialitate relevă, totodată, că 66% dintre cumpărătorii europeni sunt pasionaţi de Crăciun şi consideră că sărbătorile alături de familie şi prieteni sunt foarte importante.
În acelaşi timp, 28% dintre consumatori au declarat că vor fi mai rezervaţi în ceea ce priveşte cheltuielile de Crăciun, semn că inflaţia şi creşterile preţurilor la gaze şi energie, în mod special, i-au determinat să fie mai atenţi cu bugetul lor.
În România, se află pe un trend ascendent capitolul alimente de origine locală, ceea ce înseamnă că românii vor încerca să apeleze mai mult la brandurile din ţară pentru mesele festive, o iniţiativă cu un impact benefic asupra economiei naţionale, susţin reprezentanţii platformei de rezervări online.
Potrivit NielsenIQ, aproape o treime (32%) dintre cumpărători spun că anul acesta vor cumpăra mai multe produse la promoţie, în încercarea de a reduce costurile. De asemenea, anii de pandemie şi dezvoltarea platformelor digitale au schimbat obiceiurile de achiziţie ale consumatorilor, iar în momentul de faţă nouă din zece participanţi sunt de părere că vor utiliza magazinele online pentru a cumpăra cadourile de Crăciun.
Cu toate acestea, pentru cumpărăturile de alimente pentru mesele festive de sărbători şi nu numai, aceştia vor merge mai degrabă în magazinele fizice, o practică devenită deja tradiţie.
Fondată în Cluj-Napoca, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa rezervărilor hoteliere din România, din 2017. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni, apartamente) din România active pe platforma şi acoperă o gama largă de cazare în toată ţară (litoral, munte, destinaţii balneoclimaterice şi oraşe mari), fiind lider pe piaţă rezervărilor cu card de vacanţă.
În 2021, Travelminit a raportat 13,5 milioane de euro din vânzări, în România, şi 16 milioane de vizite pe platformă.
Din 2020, compania face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 12 platforme hoteliere în Centrul şi Estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 150 milioane de euro şi mai mult de 350 de angajaţi.