Consumatorii români din Generația X (persoanele născute între anii 1965 și 1980) reprezintă aproximativ 27% din cheltuielile totale naționale, ponderea fiind peste media globală, de 24%, arată cel mai recent studiu de profil, realizat de NielsenIQ, în colaborare cu World Data Lab.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Conform cercetării, la nivel mondial, Generația X reprezintă o piață de 15,2 trilioane de dolari, aproximativ de două ori mai mare decât cheltuielile totale ale Chinei, iar până în 2035, cheltuielile anuale ale acestui segment de populație vor atinge un vârf de 23 de trilioane de dolari.
În România, dar și la nivel global, se estimează că reprezentanții Generației X își vor crește semnificativ cheltuielile, în următorii cinci ani, în special la trei categorii principale: Alimente, Băuturi alcoolice și non-alcoolice, și Produse de înfrumusețare, transmite Agerpres.
Preferințele cumpărătorilor din Generația X
Referitor la preferințele cumpărătorilor români născuți între 1965 și 1980, peste un sfert dintre aceștia (28%) aleg brandurile mari și cunoscute de fiecare dată când pot, în timp ce 40% achiziționează doar ce au nevoie, fără a se gândi prea mult la brand.
De asemenea, 23% spun că nu fac eforturi speciale pentru a cumpăra branduri specifice, dar că preferă să susțină branduri mici (9% dintre respondenți fac un efort conștient pentru a cumpăra produse de la micii producători).
Potrivit sursei citate, mulți dintre cei din Generația X au o atitudine precaută asupra finanțelor și a capacității de a cheltui, fiind prinși la mijloc între nevoile copiilor și cele ale părinților.
„Deși doar 4% spun că pot cheltui absolut liber, comparativ cu 11% dintre omologii lor globali, o mare parte din ei (44%) își permit să-și cumpere unele lucruri doar pentru că și le doresc (…) Aproximativ 59% aleg să se răsfețe pe ei sau familia lor, cumpărând un produs de brand premium în locul unei alternative mai ieftine — mai mult decât media globală a GenX (54%), dar mai puțin decât milenialii români (62%). Acest lucru arată că micile upgrade-uri sunt percepute ca fiind relevante, necesare și accesibile, iar calitatea merită investiția”, relevă studiul de specialitate.
În ceea ce privește modalitatea de achiziție a unor produse, 32% dintre cei chestionați au menționat că permit dispozitivelor „inteligente” să comande automat produse noi atunci când este nevoie, iar o pondere similară folosește regulat un dispozitiv wearable care le monitorizează și învață comportamentele.
Mai mult, 36% dintre respondenți acceptă recomandări de produse de la propriul asistent AI, 39% folosesc AI pentru a automatiza și a accelera deciziile de cumpărare zilnice, și 59% folosesc dispozitive și aplicații pentru a-și gestiona nevoile de sănătate.
NielsenIQ (NIQ) este un lider mondial în cercetarea de piață, care își desfășoară activitatea în peste 90 de țări, ce acoperă aproximativ 85% din populația lumii și un consum de peste 7.200 de miliarde de dolari.
World Data Lab (WDL) creează date proprietare orientate spre viitor pentru a cuantifica și a prognoza tendințele consumatorilor, cheltuielile, schimbările demografice și progresul către Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) până în anul 2034.