Deși companiile din întreaga lume trec, de trei ani de zile, prin perturbări continue și se confruntă cu ambiguitatea economică, reziliența rămâne un aspect sensibil pentru acestea. În prezent, doar 53% dintre directori recunosc faptul că firma lor nu se află acolo unde ar trebui să fie în această privință, arată concluziile unui studiu global realizat de către compania de analytics SAS.
Studiul Resiliency Rules explorează statutul actual al rezilienței în cazul business-urilor, dar și care sunt pașii pe care companii din industrii precum serviciile financiare, retail, manufactură, sănătate sau din sectorul public îi fac pentru a ține pasul cu schimbările și pentru a profita de oportunitățile ce se ivesc.
SAS a chestionat 2.414 directori din companii cu peste 100 de angajați de pe întregul mapamond. Din totalul respondenților, aproximativ 7 din 10 sunt optimiști cu privire la viitorul economic al țării în care își desfășoară activitatea. În paralel, 80% dintre directori investesc în prezent în dezvoltarea unor strategii și planuri de reziliență.
Totuși, cercetarea arată și că există un decalaj semnificativ între importanța pe care directorii o alocă rezilienței și nivelul real al rezilienței dintr-o organizație.
Conform studiului:
- Aproape în unanimitate, 97% dintre directori consideră că reziliența este importantă, însă doar 47% își percep propria companie ca fiind una rezilientă.
- Aproximativ unul din doi directori (46%) recunoaște faptul că nu este pregătit pentru a face față perturbărilor din piață și că are dificultăți în a combate probleme precum securitatea datelor (48%), productivitatea (47%) și îmbunătățirea inovațiilor tehnologice (46%).
Cu toate că acest decalaj este, efectiv, realitatea din prezent a companiilor, 8 din 10 respondenți cred că un grad mai ridicat de reziliență poate fi atins cu uneltele și ghidajul potrivite. Iar mai bine de 90% dintre directorii chestionați consideră datele și zona de analytics ca fiind unelte de bază în dezvoltarea unei strategii de reziliență.
Cele cinci Reguli pentru Reziliență și necesitatea datelor și a analytics
Compania a identificat cinci principii importante pentru menținerea și întărirea rezilienței business-urilor:
- Rapiditate și agilitate
- Inovație
- Echitate și responsabilitate
- Cultura și alfabetismul datelor
- Curiozitatea
Cercetarea a examinat modul în care directorii prioritizează și implementează fiecare dintre cele cinci reguli. Un lucru este clar: directorii axați pe reziliență pun mai mult accent pe aceste cinci aspecte și investesc mai mult în ele, comparativ cu directorii care nu au făcut din asta o prioritate. Acest fapt se remarcă în toate țările și industriile, indicând că directorii consideră aceste componente ca fiind fundamentale pentru strategia de reziliență.