Studiul de fezabilitate al Aeroportului internaţional Galaţi-Brăila primește 15 milioane de lei de la bugetul stat / Procedurile pentru desemnarea asocierii de firme care va face studiul au fost finalizate săptămâna trecută

aeroport sursa foto: dreamstime

Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, a anunțat că Parlamentul a aprobat alocarea a 15 milioane de lei prin bugetul de stat pe anul 2023 pentru Realizare de servicii privind Planul de investiţii/ Master Plan şi Studiul de Fezabilitate necesare pentru obiectivul de investiţie “Realizarea Aeroportului internaţional Galaţi-Brăila”.

“Brăila şi Galaţiul vor primi 15 milioane de lei de la bugetul de stat pentru pentru realizarea studiului de fezabilitate al aeroportului. Este o veste extraordinar de bună pentru regiunea noastră, care dă încredere brăilenilor şi gălăţenilor că aeroportul se va realiza. Practic, facem un nou pas înainte, iar faptul că vom primi fonduri de la bugetul de stat pentru studiile necesare arată că proiectul aeroportului este unul serios, bine structurat, care iată că are sprijinul autorităţilor de la Bucureşti şi care este pe lista de investiţii majore. Şi mai arată ceva – seriozitatea şi implicarea deosebită a celor două comunităţi pentru ca, după zeci de ani de aşteptare, acest vis al brăilenilor şi gălăţenilor să devină realitate. Astfel, alături de colegii de la Consiliul Judeţean Galaţi lucrăm intens, pas cu pas, pentru realizarea acestei investiţii care a devenit o prioritate pentru cele două comunităţi. Mulţumim în mod deosebit parlamentarilor social-democraţi din Brăila şi Galaţi care au susţinut acest amendament la legea bugetului”, a scris Chiriac pe contul său de Facebook.

Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila anunţa săptămâna trecută că au fost finalizate procedurile de desemnare a unei asocieri de firme pentru efectuarea studiului de fezabilitate al Aeroportului Internaţional Galaţi-Brăila.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“S-a încheiat procedura de desemnare a unei asocieri de firme pentru efectuarea studiului de fezabilitate pentru realizarea obiectivului de investiţie ‘Aeroport Internaţional Galaţi-Brăila’, precum şi pentru pregătirea studiilor asociate fazei de proiectare SF. Pentru toate aceste expertize va lucra o asociere de 17 firme, inclusiv Universitatea ‘Dunărea de Jos’ din Galaţi. De acest aeroport ar putea beneficia persoane şi mărfuri, de care ar putea beneficia sute de mii de oameni din Galaţi, Brăila, Vrancea, Buzău sau Republica Moldova”, a scris Chiriac pe contul său de Facebook.

În cadrul proiectului ‘Aeroport Internaţional Galaţi-Brăila’ vor fi efectuate studii topografice, studii arheologice, studii geotehnice, studii hidrogeologice, studii de mediu, studii obstacolare şi hidrologice.

În cadrul aceluiaşi contract se vor realiza şi activităţi de proiectare pentru terminal cargo şi de pasageri, proiectare piste, sisteme de instalaţii, sisteme de semnalizare, alarmare şi alertare în caz de incendiu, instalaţii electrice şi proiectare-relocare utilităţi.

“Ca acest proiect să devină realitate, Consiliul Judeţean Brăila lucrează împreună cu Consiliul Judeţean Galaţi, în urma parteneriatului asumat în cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Infrastructură de Transport de Interes Strategic în zona de Est şi Sud”, a precizat Francisk Chiriac.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cred ca un studiu de fezabilitate CORECT ar arata ca aeroportul Gl-Br nu e oportun, nu are vad, nu e necesar, nu este o investtie fezabila care sa aduca plusvaloare.
    E doar ideea unor cretini politici care vor sa sifoneze banii.
    Exista aeroport la Tulcea si daca in vara 2023 va fi functional Podul Braila la ce bun sa mai faci un aeroport la 55 de km?
    Mai mult zona este muribunda economic si nu vad de unde sa vina dezvoltare ca sa creeze: vad, oportunitate si necesitate!
    Sper sa fie o minte luminata Undeva ca sa opreasca hemoragia si sifonarea de bani publici.
    DNA ar putea stopa actiunea numai daca ar cerceta un pic cazul!
    Daca are voie!
    E risipa la greu aici!

    • Marș mă… Ați vrea voi să nu se construiască nimic în/pentru unele orașe…

      Iar aia cu fezabilitatea e o m@gărie inventată de unii pentru a mai stoarce niște bani… Că dacă se vrea se poate construi orice, oriunde…
      Înainte se putea construi și fără “frezabilitate”…

      Cât despre ameninănți/presiuni/g0l@nii/ securisme gen…”să vină DNA…”, care DNA…bă? Ăla cu “paraditori” /”paradeli”/t0rț!onari care se vroiau a se împăuna cu arestați la ha.???
      Ce, ești tulcean este? Și deja arroportu vostru n-are pic de activitate sau doar firimituri de activitate și vă e frică, ca nu cumva să vă ia pánå și bruma aia de “frecventori” ai ălui aeroport tulcean…

      Da, la GALAȚI trebuie aeroport fiindcă din câte știu e marr centru universitar, cât mai ales mai are câțiva mari investitori, iar un aeroport construit la GALAȚI va mai atrage cu siguranță și alți investitori, care ce să vezi s-au plâns de atâta amar de timp de lipsa acelui aeroport acolo…

      Penibilule de la Cârcotești(care-ți vezi de propriile interese meschine ascunse)…ca să știi și tu, zona aceea a zăcut atâta amar de timp în subdezvoltare/izolată tocmai din cauza lipsei unui aeroport în acea locație… Universitatea de acolo va exista întotdeauna, așa cum va exista întotdeauna necesitatea unui aeroport și chiar și a altor conexiuni de infrastructură, acolo.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.