Yellow Corp, o companie de camioane veche de 99 de ani, care a fost cândva un jucător dominant în domeniul său, și-a întrerupt duminică operațiunile și va concedia toți cei 30.000 de angajați ai săi, transmite CNN Business.
Compania sindicalizată s-a aflat în luptă cu sindicatul Teamsters, care reprezintă aproximativ 22.000 de șoferi și lucrători de la docuri în cadrul companiei. Cu doar o săptămână în urmă, sindicatul a anulat o amenințare de grevă care fusese provocată de faptul că firma nu a contribuit la planurile de pensii și de asigurări de sănătate. Sindicatul a acordat companiei o lună suplimentară pentru a face plățile necesare.
Însă, până la mijlocul săptămânii trecute, compania a încetat să mai preia marfă de la clienții săi și a început să livreze doar marfă aflată deja în sistemul său, potrivit atât sindicatului, cât și lui Satish Jindel, un consultant din industria de transport rutier.
În timp ce sindicatul a fost de acord să nu intre în grevă împotriva Yellow, nu a putut ajunge la un acord privind un nou contract cu compania de transport rutier, potrivit unui memorandum trimis joi sindicatelor locale de către comitetul de negociere al Teamsters. Sindicatul a declarat la începutul zilei de luni că a fost notificat cu privire la încetarea activității.
“Vestea de astăzi este nefericită, dar nu surprinzătoare. Yellow a dovedit în mod istoric că nu s-a putut autogestiona, în ciuda concesiilor de miliarde de dolari făcute lucrătorilor și a sutelor de milioane de dolari în fonduri de salvare din partea guvernului federal. Aceasta este o zi tristă pentru lucrători și pentru industria americană de transport de marfă”, a declarat președintele Teamsters, Sean O’Brien, într-o declarație.
Oficialii companiei nu au răspuns la numeroasele solicitări de comentarii duminică și luni.
Deși compania are sediul în Nashville, Tennessee, este o companie națională, cu terminale și angajați răspândiți în peste 300 de terminale la nivel național.
“Teamsters făcuseră o serie de concesii dureroase care i-au adus aproape de paritatea salarială cu transportatorii nesindicaliști”, a declarat Tom Nightingale, CEO al AFS Logistics, o firmă de logistică terță care plasează anual mărfuri în valoare de aproximativ 11 miliarde de dolari la diferite companii de transport rutier în numele expeditorilor. El a spus că firma a început să își asume datorii semnificative în urmă cu 20 de ani pentru a achiziționa alte companii de transport rutier.
“Acum, serviciul datoriei lor este pur și simplu enorm”, a spus el, indicând o datorie de 1,5 miliarde de dolari în contabilitate.
În segmentul de piață al Yellow’s pe piața de transport rutier de mărfuri există alți doi concurenți naționali care sunt, de asemenea, sindicalizați, ABF Freight și TForce. Ambele au fost mult mai profitabile în ultimii ani decât Yellow, care a înregistrat doar un profit operațional îngust în 2021 și 2022 și o pierdere operațională de 9,3 milioane de dolari în primul trimestru.
Săptămâna trecută au existat informații potrivit cărora o declarație de faliment ar urma să fie depusă până la 31 iulie, deși compania a declarat săptămâna trecută doar că a continuat să fie în discuții cu Teamsters și că își analizează toate opțiunile.
Închiderea este o veste proastă nu numai pentru angajații și clienții săi, care în general foloseau Yellow pentru că oferea unele dintre cele mai ieftine tarife din sectorul transporturilor rutiere, ci și pentru contribuabilii americani. Compania a primit un împrumut de 700 de milioane de dolari de la guvernul federal în 2020, împrumut care a dus la deținerea de către contribuabili a 30% din acțiunile sale în circulație. Iar compania încă mai datora Departamentului Trezoreriei peste 700 de milioane de dolari, potrivit celui mai recent raport trimestrial, aproape jumătate din datoria pe termen lung din registrele sale.