Japonezii de la Subaru au dezvăluit primul vehicul integral electric (EV), denumit Solterra, rezultatul unui proiect de dezvoltare comună de doi ani cu cel mai mare acționar al său Toyota.
Lansarea vehiculelor utilitare sport (SUV) are loc pe fondul cererii accelerate de vehicule electrice, pe măsură ce națiunile din întreaga lume înăspresc reglementările de mediu pentru a reduce emisiile de carbon. Toyota și-a anunțat luna trecută versiunea unui vehicul electric cu baterie, bZ4X, scrie Reuters.
Deplasarea tehnologică de la motoarele cu ardere internă reprezintă o provocare pentru producătorii de automobile mai mici, cum ar fi Subaru, care sunt mai puțin capabili să finanțeze dezvoltarea costisitoare a vehiculelor electrice. În același timp, este o oportunitate pentru producătorii auto de top, cum ar fi Toyota, de a-și apropia rivalii mai mici.
Toyota, un pionier al mașinilor electrice hibride, dar care e întârziat pe piața EV, intenționează să aibă o gamă de 15 modele electrice până în 2025. De asemenea, cheltuiește 13,5 miliarde de dolari în următorul deceniu pentru a extinde capacitatea de producție a bateriilor auto.
Vânzările de vehicule ale Subaru sunt mai puțin de o zecime din cele de la Toyota, cel mai mare producător auto din lume după volumul de producție.
Solterra cu tracțiune față are o autonomie de croazieră de 530 km, în timp ce versiunea cu tracțiune integrală poate parcurge 460 km cu o singură încărcare, a anunțat Subaru într-un comunicat de presă.
Toyota deține o cincime din Subaru și un pachet de 5% din Mazda, producător care intenționează să lanseze 13 vehicule electrificate până în 2025, inclusiv hibrizi și BEV-uri care vor încorpora tehnologia Toyota.