Subway a lansat un sandviș de trei inci (7,62 centimetri) în Pakistan, țară afectată de inflație, prima dată când lanțul de fast-food a lansat o versiune mini la nivel global, scrie Bloomberg.
Sandvișul de mărimea unei mușcături, care a apărut luna trecută în meniurile pakistaneze și în postările de pe rețelele de socializare fără prea multă fanfară, oferă “valoare” clienților pakistanezi, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Subway pentru Bloomberg News.
Principalele oferte ale lanțului cu sediul în Statele Unite ale Americii sunt sandvișurile de 6 inci (15,2 centimetri) și 12 inci (30,4 centimetri).
Pakistanul se luptă cu cea mai rapidă inflație din Asia, care a înregistrat creșteri procentuale de două cifre care au alimentat o criză a costului vieții în această țară cu aproape 250 de milioane de locuitori. Pentru a face față spiralei prețurilor, multe restaurante au crescut prețurile sau au redus cantitățile.
În timp ce rata inflației globale din Pakistan s-a calmat pentru a treia lună consecutiv în august, ajungând la 27,38%, “nu este probabil să dureze”, a scris miercuri Ankur Shukla, expert în Asia de Sud la Bloomberg Economics. De asemenea, inflația alimentelor a continuat să crească cu 38,5% față de anul precedent.
“Creșterile de prețuri se vor intensifica din nou pe măsură ce o rupie mai slabă determină creșterea costurilor de import, iar guvernul majorează prețurile la combustibil și utilități pentru a respecta condițiile de ajutor ale Fondului Monetar Internațional”, a spus Shukla, care se așteaptă ca inflația să ajungă la o medie de 30% în ultimele patru luni ale acestui an.
Pakistanul a fost salvat de la intrarea în incapacitate de plată la începutul acestui an după ce a obținut o nouă tranșă de salvare de 3 miliarde de dolari de la FMI. Cu toate acestea, acordul a fost însoțit de măsuri stricte, cum ar fi o creștere a prețurilor la combustibili și energie, ceea ce a declanșat proteste în masă, oamenii cerând o reducere a costurilor tot mai mari ale energiei electrice.