Turcii de la Ozaltin ar fi câștigat contractul pentru finalizarea lucrărilor pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, potrivit unor informații neoficiale publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură. Pentru Lotul 1 Craiova – Pitești (executat aproape 60%) au depus oferte UMB care lucrează pe loturile 3 și 4 și Ozaltin (Turcia) care modernizează DN 6 Alexandria – Craiova, aproape 50 de kilometri între Mihăești și Caracal (jud. Olt). Dacă informațiile vor fi confirmate de CNAIR, rămâne de văzut dacă se trece direct la semnarea contractului sau UMB va depune contestație.
Miercuri, la Parlament, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea că ,,în câteva zile” va fi anunțat câștigătorul contractului de peste 500 de milioane lei.
„Primul tronson de la Craiova la Pitești, contractul a fost reziliat (n.r Tirrena Scavi) și nu doar acel contract. Am desemnat câștigătorul pentru Centura Timișoara Sud (n.r UMB), trebuie să le mulțumesc colegilor, au mers cu un ritm care trebuie să fie remarcat. De asemenea în zilele următoare vom avea desemnat constructorul pe Craiova – Pitești”, a transmis Grindeanu.
Contractul este direct pentru execuție, deci după atribuire se intră rapid în șantier, a transmis CNAIR: „Au fost depuse două oferte pentru finalizarea construcției tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Joi, 04.05.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de execuție lucrări Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1, km 0+000 – km 17+700, – Relicitare. Până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:
1. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
2. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider de asociere) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG S.R.L. – VISIO CONSTRUCTION WORKS S.R.L (Turcia – România)
Obiectul procedurii de achiziție publică îl reprezintă atribuirea contractului de tip FIDIC ROȘU pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat aferente tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitesti, în lungime de 17,7 km. Durata pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat este de 18 luni. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 60 de luni, această durată putând fi extinsă până la 120 de luni, în funcție de aspectele ofertate de către operatorii economici participanți la procedură. Valoarea estimată a procedurii este de 544.132.122,79 lei fără TVA și sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile”.
Dacă pentru Centura Timișoara Sud și Craiova-Pitești Lot 1 CNAIR s-a mișcat bine și a făcut expertizele rapid, pentru modernizarea Centurii București, DN 2 – A2, al treilea contract reziliat cu Tirrena Scavi încă nu s-a găsit un expert tehnic pentru a face expertiza, obligatorie înainte de relansarea procedurii de achiziție.