Sute de muncitori care produc automobile Maserati la uzina Mirafiori din orașul Torino, în nordul Italiei, vor fi avea contracte cu program redus pentru restul anului, au anunțat miercuri sindicatele, scrie Reuters.
Schimbările vor afecta un număr maxim de 968 de muncitori de pe linia Maserati de la uzina deținută de producătorul auto Stellantis și sunt rezultatul tranziției la noile modele. Astfel de contracte sunt introduse în Italia atunci când producția scade și înseamnă o reducere a salariilor în schimbul muncii cu fracțiune de normă.
La Mirafiori, scrie presa italiană, producția vechilor modele, în primul rând Levante, s-a încheiat, iar acum vor exista doar Gran Turismo și Gran Cabrio, care, deși CEO-ul Carlos Tavares le-a lăudat în termeni entuziaști au vânzări mici. Toate acestea în așteptarea sosirii noului Quattroporte, a cărui lansare a fost amânată.
Luigi Paone, secretarul general al sindicatului Uilm din Torino, a declarat că “situația devine din ce în ce mai complicată pentru lucrătorii din sectorul auto” din oraș.
Stellantis a confirmat planurile pentru muncitorii de la Maserati. Aceasta și-a redus deja operațiunile de la Mirafiori începând din februarie din cauza cererii slabe pentru micul său automobil Fiat 500 complet electric.
Publicația Il Sole 24Ore scrie că anul trecut, la Mirafiori au fost produse aproximativ 85.000 de mașini între Fiat 500 și Maserati, în scădere cu 9,3% față de 2022, în timp ce, potrivit previziunilor făcute de sindicatul Fim Cisl, anul acesta uzina din Torino ar putea rămâne la aproximativ 50.000 de unități, în proiecție, având în vedere încetinirea puternică din primul trimestru al acestui an.