„Task Force” la Ministerul Transporturilor pentru modernizarea Gării de Nord. Proiectul era blocat – secretar de stat

Gara de Nord Bucureşti

Un grup de lucru pentru modernizarea Gării de Nord din Bucureşti a fost constituit la Ministerul Transporturilor şi va începe activitatea săptămâna viitoare, a anunţat secretarul de stat responsabil de domeniul feroviar, Adrian Covăsnianu. Proiectul de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti va ţine cont de mobilitatea urbană şi transportul public intermodal.

Acest „task forcepentru modernizarea celei mai importante gări din România este compus din reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, CFR Infrastructură, proiectantul care a câştigat licitaţia pentru modernizarea Gării, Ordinul Arhitecţilor din România, PMB, Primăria Sectorului 1 şi alte autorităţi avizatoare. Proiectul era blocat între instituţii, pentru că autorităţile centrale nu colaborau cu cele locale, a explicat pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat Covăsnianu.

„Un proiect extrem de important pentru zona capitalei se afla într-un blocaj interinstituțional! Autoritățile centrale nu dialogau cu autoritățile locale! Acest lucru nu se mai întâmplă! Proiectul de modernizare al Gării de Nord va fi analizat într-o manieră integratoare pe bazele “sănătoase” ale unei regenerări urbane ce va ține cont de mobilitatea urbană, transportul public intermodal și va pune în valoare calitatea arhitecturală a clădirilor cu destinație feroviară. Zona Gării de Nord trebuie să fie un spațiu funcțional și deschis inclusiv circulației pietonale!”, a precizat secretarul de stat, Adrian Covăsnianu.

Un contract prelungit „din cauza coronavirusului

Contractul pentru Studiul de Fezabilitate necesar modernizării Gării de Nord a fost semnat în decembrie 2019 cu proiectantul Consis Proiecte cu o durată de 6 luni şi prelungit în 2020 cu încă o jumătate de an din cauza pandemiei.

„Modificarea contractului a survenit ca urmare a consecintelor negative generate asupra derularii contractului de pandemia COVID – 19”, a transmis CFR Infrastructură, fără a spune concret cum a afectat pandemia un contract de proiectare.

Printre obiectivele contractului: regenerarea urbană a zonei, pe principiile de smart city/creative city/green city şi ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare, reabilitarea copertinelor și a liniilor din staţie.

Drulă despre proiectul Gării de Nord: „Renovăm să fie frumos, să nu mai fie vechi, dar rămân aceleaşi linii, aceeaşi formă

Oraşul are mult mai mult potenţial în zona Gării de Nord, spunea luna trecută ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă într-o discuţie cu primarul sectorului 1 Clotide Armand, în plin scandal al demolării buticurilor de la metrou (tarabe ca la metrou sunt şi în Gara de Nord). Drulă vorbea despre problemele Gării – punct terminus cu linii înfundate şi un sistem învechit de dirijare: „Așa cum este viziunea acum, e doar pur tehnică. Renovăm să fie frumos, să nu mai fie vechi, rămân aceleași linii, aceeași formă și cred că orașul în zona Gării de Nord are mult mai mult potențial”.

Gara de Nord din Bucureşti a fost construită în 1872 (la inaugurare se numea Gara Târgoviştei, denumire păstrată până în 1888), este monument istoric, iar ultima renovare a avut loc în 1999.

Sursa Foto: Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *