Tarifele vamale suplimentare complică activităţile grupului Smithfield Foods, cel mai mare procesator de carne de porc din SUA și cel mai mare producător mondial de carne de porc, a declarat miercuri directorul general Shane Smith, transmite Reuters, transmite Agerpres.
Preşedintele SUA, Donald Trump, a dat peste cap pieţele de produse agricole după ce săptămâna trecută a anunţat că va impune tarife la produsele care vin din China, Mexic şi Canada, cei mai mari importatori de produse agricole americane. La două zile după acest anunţ, Trump a suspendat, timp de o lună, majoritatea tarifelor pentru Canada şi Mexic.
În replică, China, cel mai mare consumator mondial de porc, a majorat tarifele la import pentru produse agro-alimentare americane în valoare de aproximativ 21 de miliarde de dolari.
Smithfield Foods nu exportă cantităţi mari de carne de porc spre China dar livrează pe această piaţă organe de porc, cum ar fi burţi, inimi şi capete de porc, pe care consumatorii americani nu le mănâncă, a spus Shane Smith. Grupul american crede că China va fi în continuare cea mai bună piaţă pentru organe de porc, chiar şi după majorarea tarifelor.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“În cazul produselor proaspete de porc, este vorba de găsirea unei destinaţii pentru fiecare parte a porcului”, a spus Shane Smith la un eveniment organizat de Bank of America. “Odată cu intrarea în vigoare a tarifelor, lucrurile se complică pentru că te uiţi la nivel global şi vezi cum evoluează lucrurile şi cursurile de schimb”, a adăugat CEO-ul de la Smithfield Foods.
Tarifele îi pot afecta şi altfel pe producătorii americani de carne de porc, deoarece aceştia importă purcei de lapte din Canada.
Smithfield, care are aproximativ 340.000 de angajaţi în SUA, a avertizat anterior că ar putea suferi de un deficit de personal sau costuri mai mari cu mâna de lucru dacă administraţia Trump introduce noi legi cu privire la imigranţi. “Urmărim cu atenţie toate anunţurile. Noi nu am suferit un impact mare, spre deosebire de alte firme”, a spus Shane Smith.
Smithfield, companie deţinută de WH Group din Hong Kong, a intrat pe piaţa din România din 2004, cu o investiţie de 600 milioane dolari, atât în capacităţile de creştere a animalelor, cât şi în abatorul tehnologizat. Compania este lider pe piaţa din România şi gestionează peste 20 de ferme, împreună cu fermieri parteneri. 29% din carcasele de porc produse în România provin de la Smithfield.