Telekom România a încheiat anul 2023 cu venituri de aproape 287 milioane de euro, iar profitul înainte de dobânzi, impozite a fost de 17 milioane de euro, în scădere din cauza costurilor cu energia electrică

telekom

Telekom Romania Mobile a încheiat anul 2023 cu venituri 287 milioane de Euro, ceea ce reprezintă o scădere de 6,4% față de anul precedent, în principal din cauza scăderii tarifelor de interconectare (cu circa 50%) și a întreruperii business-ului de operator mobil virtual (MVNO: Mobile Virtual Network Operator), arată un comunicat transmis de companie.

EBITDA ajustată, adică profitul înainte de dobânzi și impozite, a fost de 17 milioane de euro la nivelul anului financiar 2023, în scădere față de anul anterior, în principal din cauza costurilor mai mari la energia electrică, întreruperea businessului MVNO și efectul unor activități de retenție a clienților.

La 31 decembrie 2023, Telekom Romania Mobile a înregistrat venituri totale de 77,5 milioane de euro, o creștere de 6.2%, față de aceeași perioadă trimestrială din 2022, în principal din cauza impactului punctual al unor proiecte ICT (acesta se va reduce în perioada următoare, odată cu încetarea implicării în acest business). În trimestrul al patrulea, 2023, EBITDA ajustată a fost de 4,1 milioane, sub impactul creșterii costurilor de energie electrică. Cu toate acestea, evolutia trimestrială pentru 2024 rămâne la 4 milioane de euro.

Telekom Romania Mobile a înregistrat 1,92 de milioane de clienți pe bază de abonament la sfârșitul celui de-al patrulea trimestru din 2023, în creștere cu 3,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. În aceeași perioadă, baza totală de clienți a fost de 3,8 milioane, pe fondul unei scăderi a numărului de utilizatori de cartele preplătite.

„2023 a fost un an plin de provocări, dar și de oportunități. Am rămas consecvenți promisiunilor făcute cliențior nostri din România, de a le oferi servicii mobile de top și o experiență cât mai pozitivă, într-o rețea de calitate. Ne bucurăm să vedem că indicatorul de loialitate și satisfacție a clienților (Net Promoter Score) a crescut cu 21%, de la un an la altul. Aceasta ne încurajează să ne continuăm direcția strategică de a oferi excelență în relația cu clienții și servicii de calitate adaptate nevoilor personale și de afaceri”, a declarat Charalampos Mazarakis, Chief Executive Officer, Telekom Romania Mobile.

In 2023, Telekom Romania Mobile a lansat serviciile 5G. În prezent, utilizatorii din treisprezece orașe – București (inclusiv Otopeni), Arad, Brașov (inclusiv Poiana Brașov), Sibiu, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța (inclusiv Mamaia), Ploiești, Craiova, Pitești, Oradea si Râmnicu-Vâlcea – au acces la beneficiile acestei tehnologii.

Amintim că, recent, grecii de la Hellenic Telecom au încheiat un memorandum pentru vânzarea Telekom România Mobile către o companie controlată de omul de afaceri Adrian Tomșa, care deține Prima TV. În piață, au existat discuții Adrian Tomşa ar putea obţine finanţare şi de la RCS&RDS pentru tranzacţie, iar presa locală a scris anterior că Adrian Tomșa este apropiat de Zoltan Teszari, patronul Digi / RCS&RDS.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *