Telekom Ungaria a decis să continue testarea săptămânii de lucru de patru zile, ca urmare a satisfacţiei manifestate de angajaţi şi a creşterii eficienţei lor individuale, a declarat Zsuzsanna Friedl, Chief People Officer al Telekom Ungaria, citată de MTI.
Ea a amintit că la Telekom Ungaria, primul proiect-pilot a fost lansat anul acesta, în perioada iulie-octombrie, când 150 de persoane care lucrează în patru domenii diferite din cadrul companiei au lucrat patru zile pe săptămână.
Compania a măsurat în mod continuu performanţa colegilor care au participat la perioada de testare şi a descoperit că deşi aceştia au petrecut cu 20% mai puţin timp la locul de muncă (8 ore pe zi, 4 zile pe săptămână), eficienţa lor individuală s-a îmbunătăţit, în medie, cu 10%.
Măsurătorile au arătat, de asemenea, că satisfacţia angajaţilor care au lucrat 4 zile a ajuns la 94%, în timp rata satisfacţiei din cadrul întregii companii a fost de 78%. 92% dintre cei care au un program de lucru de 4 zile au semnalat şi faptul că au reuşit să ajungă la un echilibru între viaţa profesională şi viaţa privată.
”Prin urmare, Telekom Ungaria a decis dublarea numărului de participanţi şi începerea unei a doua perioade de testare a programului de lucru de patru zile, pentru o perioadă de şase luni, de la 1 februarie 2023, inclusiv în domenii noi. În cadrul noii perioade de testare, angajaţii vor lucra 36 de ore pe săptămână, iar compania vrea să ştie “cum se va descurca cu un astfel de program de lucru” o echipă formată exclusiv din developeri IT”, a spus Zsuzsanna Friedl.
Ea a subliniat că în timpul primului proiect-pilot de introducere a programului de lucru de patru zile, angajaţilor li s-a asigurat acelaşi salariu faţă de perioada anterioară, iar acesta este un obiectiv-cheie şi în viitor.