Constructorul auto american Tesla a redus producția de automobile electrice la uzina sa din China, potrivit unor persoane familiarizate cu acest subiect, pe fondul creșterii slabe a vânzărilor de vehicule cu energie nouă și a concurenței intense pe cea mai mare piață auto din lume, scrie Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Constructorul auto american a instruit la începutul acestei luni angajații de la uzina sa din Shanghai să reducă producția atât a vehiculului utilitar sport Model Y, cât și a sedanului Model 3 – cele două tipuri pe care le produce în China – lucrând cinci zile pe săptămână în loc de 6 zile și jumătate ca de obicei, au declarat persoanele respective, care au cerut să nu fie identificate deoarece nu sunt autorizate să vorbească public.

Liniile de producție funcționează în două schimburi zilnice de 11,5 ore, care rămân neschimbate.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Tăierile de producție au fost făcute începând cu începutul acestei luni, au spus oamenii, iar personalul nu a primit o actualizare clară cu privire la momentul în care producția va reveni la normal.

Reprezentanții Tesla nu au răspuns la solicitările de comentarii.

În timp ce vânzările globale de vehicule de pasageri în China în primele două luni ale anului 2024 au crescut cu 17% față de anul trecut, iar vânzările de vehicule cu energie nouă, care includ atât hibrizi plug-in, cât și mașini pur electrice, au crescut cu 37,5% de la an la an, Tesla a înregistrat o scădere a livrărilor de la an la an.

Constructorul auto al lui Elon Musk se confruntă cu o concurență din ce în ce mai acerbă în China, nu doar din partea concurentului autohton BYD, ci și a unei serii de alți producători de vehicule electrice care produc vehicule mai accesibile și mai încărcate de tehnologie.

Între timp, Tesla se bazează în China în principal pe două modele prezentate înainte de 2020 pentru a concura. Sedanul său Model 3 a primit un mic upgrade anul trecut și a existat o modificare și mai ușoară a Modelului Y.

În același timp, cererea de automobile electrice încetinește, nu numai în China, ci și în alte regiuni importante, precum SUA și Europa. Tesla produce mașini pentru consumul intern din fabrica sa de la periferia orașului Shanghai, dar exportă, de asemenea, zeci de mii de vehicule în alte părți ale Asiei și Europei în fiecare lună.

Unele dintre liniile de producție de la fabrica Tesla din Shanghai, inclusiv atelierele de baterii, sunt supuse unor suspendări mai lungi, a declarat una dintre persoane. Tesla a transmis personalului și unor furnizori să fie pregătiți pentru limite de producție prelungite până în aprilie.

Tesla a livrat 131.812 vehicule în primele două luni din 2024, în scădere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut, arată datele publicate de Asociația autoturismelor din China. Doar 53% din livrări au mers pe piața locală, în pofida reducerilor de preț pe care Tesla le-a efectuat de la începutul anului.

De asemenea, Tesla a continuat să ofere stimulente pentru cumpărătorii locali, în urma anunțului de majorare anticipată a prețurilor pentru mașinile sale Model Y, în încercarea de a stimula vânzările înainte de încheierea primului trimestru.
Creșterea vânzărilor de mașini electrice în China încetinește după ce guvernul a renunțat la o promovare de zece ani a acestui sector și a renunțat la subvențiile la nivel național la sfârșitul anului 2022.

Livrările de vehicule cu energie nouă către dealeri ar urma să crească cu 25% în acest an, la 11 milioane de unități, a precizat Passenger Car Association (PCA). Deși încă în expansiune, aceasta este o încetinire de la 36% în 2023 și 96% în 2022.