Rețeaua socială TikTok a cunoscut o creștere fulgerătoare a valorii mărcii sale în 2021, fără însă a putea intra într-un top 10 dominat de GAFAM, potrivit unui studiu publicat miercuri de Brand Finance și citat de Le Figaro. Valoarea unei mărci este stabilită de Brand Finance pe baza mai multor date precum imaginea sa, performanțele, cifra de afaceri etc.
TikTok, cunoscută pentru videoclipurile scurte și foarte apreciat de tineri, a fost cea mai descărcată aplicație în 2021. Marca ocupă locul 18 în clasamentul Brand Finance și înregistrează cel mai puternic avans.
Cifra de afaceri a firmei-mamă a TikTok, Bytedance, a crescut cu 70% în ritm anual, pentru a atinge 58 de miliarde de dolari în 2021. Deși aplicația a cunoscut o creștere puternică anul trecut, nu a reușit să pătrundă într-un top 10 dominat de mastodonții americani.
Apple conservă titlul de cel mai valoros brand din lume. Compania este prima din lume care a depășit pragul unei valorizări bursiere de 3.000 de miliarde de dolari. Pe locul doi se află Amazon, urmat de Google și Microsoft. Facebook ocupă locul 7. Locurile 5 și 6 sunt ocupate de Walmart și de Samsung.
Studiul remarcă un alt aspect: întărirea amprentei companiilor din SUA și China. Două treimi din brandurile acestui clasament cu 500 de companii sunt din Statele Unite (49%) și China (19%). Franța este devansată de Germania și Japonia și se situează pe locul 5.