Municipiul Timișoara a scos la licitație în SICAP un contract de 86 milioane lei pentru achiziția de 30 de autobuze electrice și 45 stații de încărcare aferente, un contract finanțat din PNRR.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Autobuzele vor avea o lungime de 10 metri și vor fi de tip solo (nearticulate), noi, cu planșeu jos (podea integral coborâtă), facilități pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj. Livrarea autobuzelor trebuie să se facă în maxim un an, de la semnarea contractului cu ofertantul desemnat câștigător al licitației.
Criteriile de departajare sunt prețul ofertei, garanția extinsă acordată autobuzelor (cel puțin cinci ani sau 400.000 de kilometri), număr suplimentar de călători transportați(cel puțin 65, din care 20 pe scaune) și cel mai mic consum de energie electrică.
Timișoara a mai cumpărat, acum doi ani, alte 44 de autobuze electrice, însă din cele articulate, de 18 metri, furnizorul fiind turcii de la Karsan. Banii au venit dintr-un alt program european – POR.
De altfel, piața autobuzelor electrice cumpărate pentur regiile de transport locale este o afacere în mare parte turcească, doar cu greu intrând, în ultimii ani, și alți actori, cum ar fi polonezii de la Solaris.