Valoarea unei mărci a fost calculată în funcție de gradul în care aceasta a generat profituri pentru companie. Brand Finance a analizat companiile individuale împreună cu filialele lor, cum ar fi în cazul Meta, care deține Instagram și WhatsApp. Aflată pe primul loc în clasamentul general, valoarea brandului Apple a crescut cu peste 217 miliarde de dolari față de clasamentul de anul trecut, citat de publicația Visual Capitalist.
În timp ce vânzările de iPhone s-au stabilizat, compania și-a extins liniile de produse, de la dispozitive purtabile la Apple TV. Peste 50% dintre persoanele intervievate de Brand Finance au declarat că produsele sale merită prețul, chiar dacă este scump.
Pe de altă parte, valoarea brandului Tesla s-a scufundat la 58,3 miliarde de dolari, ieșind din top 10 de anul trecut. Acest lucru s-a întâmplat în condițiile în care producătorii de vehicule electrice (EV) noi și mai accesibile au înregistrat o creștere a vânzărilor, în special BYD. Susținută de cererea puternică de pe piața din China, BYD a devenit cea mai bine vândută companie de EV din lume în 2023. De fapt, peste o treime din mașinile noi vândute în țară au fost EV-uri.
Valoarea mărcii Nvidia a crescut vertiginos, deoarece investitorii s-au îndreptat către acțiunile de inteligență artificială, iar cererea de cipuri de memorie a accelerat.
Pentru a avea o perspectivă, zeci de mii de cipuri sunt necesare pentru ca modelele de inteligență artificială să funcționeze pentru a calcula simultan sarcinile de calcul. Compania a intrat în clubul celor 1.000 de miliarde de dolari de capitalizare de piață la sfârșitul lunii ianuarie 2024 – a cincea companie care a făcut acest lucru vreodată. Nu numai atât, ci valorează mai mult decât Netflix, Tesla și Walmart la un loc.
În 2024, mai mult de jumătate dintre cele mai valoroase 100 de mărci au sediul în Statele Unite, cu o valoare combinată de 3.200 de miliarde de dolari.
China are al doilea cel mai mare număr de companii din acest clasament, TikTok fiind cel mai valoros brand, cu o valoare de 84,2 miliarde de dolari. Interesant este că multe dintre cele mai valoroase mărci din China sunt puternic concentrate în sectorul financiar.
Fiind o putere economică în creștere, cea mai valoroasă marcă din India este Tata Group.
Conglomeratul, fondat în 1868, se întinde pe 30 de companii din mai multe sectoare, de la tehnologie și producție la industria auto și oțel. Subsidiara sa, Tata Technologies, este programată să facă IPO la sfârșitul anului 2024, cu o evaluare de 2,5 miliarde de dolari.