Primele cinci grupuri mondiale de companii au vândut anul trecut la un loc aproximativ jumătate din toate mașinile plug-in vândute în lume. Topul a fost condus de Tesla, Volkswagen Group și grupul chinez SAIC, însă anul acesta are loc o reașezare a principalilor vânzători, iar companiile chineze câștigă din ce în ce mai mult teren. Totodată, primul trimestru al anului 2022 aduce o creștere semnificativă a vânzărilor globale de mașini electrice plug-in – împotriva tuturor provocărilor.
Referitor la anul 2021, din aproape 6,5 milioane de mașini electrice plug-in vândute, peste jumătate au fost produse și livrate de cinci grupuri auto, scrie insideevs.com.
Plug-in-uri
În categoria plug-in, care combină mașinile complet electrice și hibride plug-in, jucătorul de top a rămas anul trecut același ca în 2018, 2019 și 2020: Tesla. Asta, în ciuda faptului că Tesla este de fapt o singură marcă și este implicată doar în mașini electrice.
Raportul arată că Tesla a încheiat anul 2021 cu peste 936.000 de vânzări, ceea ce reprezintă aproximativ 14,4% din total. Cu toate acestea, cota de piață a Tesla în segmentul plug-in-urilor a scăzut de la 16% în 2020 și 17% în 2019.
Următorul la rând este Grupul Volkswagen cu aproape 758.000 de vânzări și o cotă de piață de 11,7%. Cifra este mai mică decât anul trecut, când grupul avea o cotă de piață de 13%, dar semnificativ mai mare decât în 2019 (6%). Mulți se așteaptă ca, la un moment dat, Volkswagen Group să ajungă din urmă cu Tesla.
Locul al treilea îi revine companiei chineze SAIC (combinat cu societatea mixtă SAIC-GM-Wuling). Apoi putem vedea o revenire grozavă a companiei chineze BYD în 2021 și a Stellantis, care este acum numărul 5.
Vânzări de mașini plug-in în 2021 (față de anul precedent):
- Tesla: 936.172 și 14,4% cotă de piață (față de 16%)
- Grupul Volkswagen: 757.994 și 11,7% cotă (față de 13%)
- SAIC (inclusiv SAIC-GM-Wuling): 683.086 și 10,5% cotă
- BYD: 593.878 și 9,1% cotă
- Stellantis: 360.953 și 5,6% cotă
Total Top 5: 3.332.083 (51,3% cotă)
altele: 3.163.305 (48,7% cotă)
Total: 6.495.388
Doar cu baterie electrică (BEV)
În ceea ce privește vânzările de mașini electrice, Tesla este încă cu mult înaintea altor grupuri de automobile, cu peste 936.000. Cu toate acestea, cota sa de piață a scăzut în ultimii ani, de la 23% în 2019 și 2020 la 21% în 2021.
SAIC (inclusiv SAIC-GM-Wuling) este al doilea grup ca mărime, cu aproape 610.000 și o cotă de 13% – în principal datorită volumului de vânzări de 424.138 pentru Wuling Hong Guang MINI EV.
Apoi, vedem Grupul Volkswagen cu 451.131 și 10% cotă în segmentul BEV. BYD este pe locul patru cu o cotă de 7%, iar Hyundai Motor Group (Hyundai și Kia) s-a așezat pe locul cinci cu o cotă de 5%.
Vânzările de mașini integral electrice în 2021 (față de anul precedent):
- Tesla: 936.172 și 21% cotă (față de 23%)
- SAIC (inclusiv SAIC-GM-Wuling): 609.730 și 13% cotă
- Grupul Volkswagen: 451.131 și 10% cotă (față de 11%)
- BYD: 323.143 și 7% cotă
- Hyundai Motor Group: 216.562 și 5% cotă
Top 5 total: 2.536.738 (55% cotă)
altele: peste 2 milioane (45% cotă)
Total: peste 4,6 milioane
Primul trimestru din 2022
Primul trimestru al anului 2022 aduce o creștere semnificativă a vânzărilor globale de mașini electrice plug-in – împotriva tuturor provocărilor, mai scrie insideevs.com. Aproximativ 2 milioane de mașini noi au fost înmatriculate în T1 2022 (inclusiv peste 851.000 în martie), comparativ cu aproximativ 1,1 milioane în T1 2021.
Plug-in
În categoria plug-in, care combină mașinile complet electrice și hibride plug-in, există doi concurenți principali în acest an – Tesla cu 310.411 unități și BYD cu 285.849.
Este de așteptat ca această cursă să continue până la sfârșitul anului 2022, dar Tesla are probabil un potențial de producție mult mai mare, care va fi crucial pentru câștig (cererea depășește oferta).
O mare surpriză pentru mulți ar putea fi faptul că SAIC, inclusiv societatea în comun SAIC-GM-Wuling, este pe locul al treilea (170.454), puțin înaintea Grupului Volkswagen (154.824), care se luptă cu aprovizionarea cu piese. Este ceva care probabil se va schimba pe parcursul anului 2022, deoarece producătorul german va debloca o capacitate suplimentară de producție a vehiculelor electrice (inclusiv în SUA).
Al cincilea pe listă este grupul Geely-Volvo (110.253), deși Hyundai Motor Group este chiar în urmă (cu câteva mii de unități mai jos), așa că va fi o altă cursă strânsă.
Vânzări de mașini plug-in în T1 2022 (față de anul precedent):
- Tesla: 310.411 și 15,5% cotă (față de 16%)
- BYD: 285.849 și 14,3% cotă
- SAIC (inclusiv SAIC-GM-Wuling): 170.454 și 8,5% cotă
- Grupul Volkswagen: 154.824 și 8,8% cotă (față de 12%)
- Geely-Volvo: 110.253 și 5,6% cotă
Total Top 5: 1.031.791 (51,7% cotă)
altele: 965.557 (48,3% cota)
Total: 1.997.348
Doar cu baterie electrică
În ceea ce privește vânzările de mașini complet electrice, Tesla are un avantaj foarte mare față de alte grupuri de automobile, dar cota sa de piață a scăzut față de anii precedenți (în prezent sub 22%).
SAIC (inclusiv SAIC-GM-Wuling) este al doilea grup ca mărime, cu peste 154.000 și o cotă de 10,7% – în principal datorită Wuling Hong Guang MINI EV (micro mașini).
Cel mai interesant lucru este că BYD (144.203) și-a dublat ponderea în segmentul BEV la 10% și este acum cu mult înaintea Grupului Volkswagen (98.455) și Hyundai Motor Group (81.744).
Vânzările de mașini integrale electrice în T1 2022 (față de anul precedent):
- Tesla: 310.411 și 21,6% cotă (față de 25%)
- SAIC (inclusiv SAIC-GM-Wuling): 154.623 și 10,7% cotă (față de 17%)
- BYD: 144.203 și 10% cotă (față de 5%)
- Grupul Volkswagen: 98.455 și 6,8% cotă (față de 8%)
- Hyundai Motor Group: 81.744 și 5,7% cotă
Total Top 5: 789.436 (55% cotă)
altele: peste 0,65 milioane (45% cotă)
Total: aproximativ 1,44 milioane.