Topul contractelor pentru autostrăzi: UMB construiește 169 de kilometri pentru 1,7 miliarde euro, urmează Astaldi și Mapa cu loturile de pe A1 Sibiu – Pitești

Autostrada București Nord Lot 2 UMB asfaltare

UMB, cel mai puternic drumar din România, are contracte semnate cu CNAIR pentru 169 de kilometri de autostradă și drum expres, valoarea acestora fiind de 1,7 miliarde euro, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), care a realizat o „radiografie” a marilor șantiere în prag de iarnă. În clasamentul celor mai mari contracte derulate cu statul urmează italienii de la Astaldi și turcii de la MAPA cu contractele pentru loturile 3,5 și 2 ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.

Astfel, Compania de Drumuri are contracte semnate pentru 451 de kilometri de Autostradă și Drum Expres, valoarea acestora fiind de 5,9 miliarde euro, arată API.

Cu deschiderea Lotului Sibiu – Boița, inaugurare estimată pentru 15 decembrie 2022, România ajunge la o rețea de 994 de kilometri de șosele rapide (Autostrăzi și Drumuri Expres).

„În acest moment, România are 451 kilometri de autostradă și drum expres contractați pentru lucrări cu o valoare totală de aproape 5,9 miliarde euro, construiți de 11 antreprenori generali (asocieri). Câteva cifre interesante. Avem 941,58 kilometri de autostradă și 39,85 km de drum expres în exploatare. Dacă-i adăugăm pe cei 13,17 km din A1 Sibiu – Boița care vor fi probabil inaugurați până pe 20 decembrie, ne apropiem la mustață de borna 1000 cu 994,6 kilometri. Mai avem nevoie de încă aproximativ 2000 pentru o rețea rutieră de mare viteză și siguranță (cât-de-cât) completă. Din cei 2000 rămași, avem acum contracte de lucrări pe 451 kilometri cu o valoare totală actualizată de aproape 5,9 miliarde euro. Cel mai costisitor proiect este lotul 3 Sibiu – Pitești (37 km, 1,08 miliarde euro), urmat de vecinul de la nord (31,33 km, 863 milioane euro).

Liderul în acest clasament este grupul UMB (169 km cu 1,74 miliarde euro), urmat de WeBuild (68 km cu 1,43 miliarde euro) și Mapa-Cengiz (31,33 km cu 863 milioane euro) care-și împart 69% din valoarea totală a proiectelor”, a transmis cea mai importantă asociație care monitorizează proiectele din transporturi.

Autostrăzi și drumuri expres cu șanse reale de deschidere în 2023 (104 km), potrivit evaluării Economedia:

– 35 de kilometri, loturile 1 și 2 ale Autostrăzii A0 București Sud

– 30 kilometri primele 2 loturi UMB pe Autostrada Transilvania

– 14 kilometri Autostrada Transilvania (Nurol) cu rezolvarea descărcării provizorii

– 10 kilometri Drum Expres Brăila – Galați (UMB)

– 15 kilometri Drum Expres Oradea – A3 (Strabag)

Totodată, nu este exclus ca UMB să finalizeze tronsoane din Lotul 4 DEx12 (Colonești – Albota, de 18 km) și parțial Lotul 2 A0 Nord. De asemenea, UMB ar putea inaugura înainte de termen unul sau ambele loturi de la Buzău și Focșani de pe A7, în total fiind 15 km.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *