Vacanţele în Antalya s-au scumpit anul acesta cu aproape 20%, dar, cu toate acestea, Summer Tour se aşteaptă să aducă în jur de 70.000 – 80.000 de turişti din România, potrivit directorului general al agenţiei de turism, Mahir Ahmetoglu, citat de Agerpres.
“În toată lumea vorbim despre o inflaţie foarte mare, nu doar în Turcia. Turcia se integrează foarte bine în lume şi bineînţeles că şi aici avem o inflaţie foarte mare şi fiecare hotel încearcă să facă faţă. În primul rând, serviciile sunt foarte importante şi nu poţi să tai din servicii fiindcă pentru asta vin turiştii, până la urmă. În primul rând să ne gândim la raportul dintre preţ şi calitate, unde Turcia stă foarte bine. Fiecare turist poate să îşi găsească o vacanţă foarte frumoasă. Vom avea o creştere a tarifelor de vacanţă undeva la 20%, dar nu numai în Turcia, ci în toată lumea”, a spus acesta.
Mahir Ahmetoglu se aşteaptă ca în 2023 Antalya să fie vizitată de 70.000 – 80.000 de români aduşi doar de Summer Tour şi spune că s-a gândit să aducă în Turcia gastronomia românească, muzica românească, dar şi personal din România, pentru ca turiştii să se simtă cât mai bine.
În ceea ce priveşte ofertele mai bune, Mahir Ahmetoglu spune că iunie este o lună cu tarife mai mici. De asemenea, acestea pot fi găsite în perioada de early booking sau în toamnă, când se cumpără vacanţe pentru anul următor.
“Sunt foarte multe variante de oferte. În iunie, de exemplu, sunt oferte foarte bune. Cele mai bune preţuri sunt cele de early booking. În septembrie – octombrie, dacă luaţi pentru anul următor, sunt, la fel, preţuri foarte bune”, a detaliat el.
Directorul general al tur-operatorului turc, partenerul agenţiei de turism Paralela 45, a adăugat că are în vizor o piaţă nouă, respectiv Maroc, Polonia fiind de asemenea “new-entry”, întrucât doar de anul trecut au început să vină în Antalya turişti polonezi.
La rândul său, Osman Ayik, consilier al primarului din Antalya, a dat asigurări că administraţia din Antalya are grijă ca turiştii să se simtă bine, iar cei care doresc să facă afaceri sunt ajutaţi.
“Ca primărie, noi avem grijă de turiştii noştri să se simtă bine. Încercăm să îi ajutăm în toate modurile şi îi ajutăm pe cei care fac afaceri aici să aibă o deschidere bună către afaceri. Odată cu războiul din Ucraina, am primit foarte mulţi migranţi. În Antalya există o asociaţie specială care se ocupă de promovarea regiunii. La primăria principală a Antalyei există şi acolo un departament care se ocupă de aşa ceva şi întotdeauna merg împreună, de exemplu când se organizează un târg sau un eveniment de promovare. De asemenea, în Antalya se organizează tot felul de festivaluri. Avem festivalul de film Portocala de Aur, festivalul de gastronomie, festival de cărţi, de pian, teatru, deci ne putem extinde pe multe planuri, avem foarte multe idei. Activitatea de promovare nu e doar pe perioada estivală, ci pe parcursul întregului an. Bugetul de promovare provine din fondurile primăriei, nu îl luăm de la hotelieri, şi este suficient pentru ce avem de făcut”, a afirmat Osman Ayik.
Anul trecut, în Antalya au fost 245.000 de turişti români, iar în 2023 se aşteaptă o creştere cu 20%. Cei mai mulţi turişti vin din Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş, Bacău şi Braşov. Din Bucureşti spre Antalya pleacă săptămânal două chartere şi câte unul din Cluj, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş, Oradea, Sibiu, Satu Mare, Braşov, Suceava, Craiova, Constanţa, Bacău şi Baia Mare. Noutăţi în 2023 sunt zborurile din Braşov, Constanţa şi Satu Mare. Primul charter care deschide sezonul pleacă pe 15 aprilie, din Bucureşti, iar ultimul charter este cel din 21 octombrie, tot din Capitală, pentru că în Antalya, în octombrie, sunt temperaturi de vară, de peste 27-28 de grade.
Preţurile vacanţelor în Antalya sunt pentru pachete de şapte nopţi care includ totul: transport zbor charter, taxe de aeroport, transferuri aeroport-hotel-aeroport, cazare + masă/all inclusive, asistenţă turistică în limba română) şi pornesc de la aproape 700 de euro/persoană pentru ultra all inclusive, putând depăşi 1.692 de euro/persoană ultra all inclusive, în funcţie de perioadă şi de hotel.