Toyota și-a majorat prognoza de profit cu 50% datorită monedei slabe și vânzărilor puternice

toyota Sursa foto: Facebook/Toyota

Toyota Motor a raportat miercuri un profit mai mult decât dublu pentru al doilea trimestru, ajutat de un yen slab și de vânzările puternice, și și-a majorat prognoza pentru întregul an cu 50%, scrie CNN.

Producătorul auto cu cele mai mari vânzări din lume a declarat că profitul operațional pentru cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie a crescut cu 155,6% față de anul precedent, ajungând la 1.440 miliarde de yeni (9,52 miliarde de dolari).

Constructorul auto japonez a declarat că a vândut mai multe mașini în toate regiunile globale – inclusiv în Statele Unite, Asia și pe piața sa de origine – în cele șase luni până la sfârșitul lunii septembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Toyota și-a ridicat prognoza de profit pentru întregul an la 4.500 de miliarde de yeni, de la 3.000 de miliarde de yeni, în mare parte datorită efectelor favorabile ale ratelor de schimb valutar. Se așteaptă ca yenul mai slab să reprezinte 1,18 trilioane de yeni din revizuirea profitului pe întregul an.

Aceasta a declarat că un impuls suplimentar din cauza reducerii costurilor și a eforturilor de marketing și a revizuirii prețurilor, în special în afara Japoniei, ar putea compensa cheltuielile mai mari preconizate.

Noua proiecție a fost comparată cu prognoza medie a analiștilor de 4.000 de miliarde de yeni.

Rezultatele trimestriale au fost comparate cu o estimare medie a profitului de 1.080 de miliarde de yeni într-un sondaj realizat de LSEG în rândul a 10 analiști și cu un profit de 562,8 miliarde de yeni în aceeași perioadă a anului trecut.

Acțiunile Toyota, care erau în creștere cu 4,4% chiar înainte de publicarea rezultatelor, au sărit imediat după și au crescut ulterior cu 5,6%, la 2.735 yeni.

Toyota a dezvăluit în iunie o revizuire radicală a strategiei sale privind vehiculele alimentate cu baterii și s-a angajat să folosească tehnologii pentru a îmbunătăți autonomia și a reduce costurile vehiculelor electrice.

Rezultatele trimestriale solide ar trebui să ajute planurile de creștere ale Toyota. Compania a anunțat că va crește investițiile cu 8 miliarde de dolari într-o fabrică din Carolina de Nord care va produce baterii pentru hibrizi, hibrizi plug-in și vehicule cu baterii complete.

În primele nouă luni ale anului, a vândut 7,5 milioane de mașini, printre care se numără și marca de lux Lexus, aproape o treime dintre acestea fiind hibride. În aceeași perioadă, a vândut aproximativ 76.000 de vehicule electrice cu baterii, adică aproximativ 1% din totalul vânzărilor.

Deși Toyota a evitat tipul de lovitură pe care alți producători auto japonezi, precum Nissan Motor și Honda Motor, au primit-o în China din cauza trecerii la vehiculele electrice și a ascensiunii mărcilor naționale, Toyota se confruntă în continuare cu presiuni pe cea mai mare piață auto din lume.

De asemenea, se confruntă cu o bătălie pe piețele din Asia de Sud-Est, cum ar fi Thailanda, din cauza creșterii investițiilor chinezești, alimentate de cererea mai mare de vehicule electrice.

Sursa foto: Facebook/Toyota

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *