Primăria Capitalei ar urma să finalizeze probele de traseu pentru tramvaiele noi de la Astra Arad săptămâna aceasta, marți sau miercuri, a anunțat, într-un interviu pentru B1TV, Iosif Szentes, director în cadrul Autorității pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) și fost director general CFR Călători.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

De la începutul lunii iunie și până în prezent, Astra Arad a livrat 10 tramvaie din comanda totală de 100 de unități, dar punerea în circulație a tot fost amânată din cauza neclarităților privind puterea motoarelor (detalii aici) și a discuțiilor privind necesitatea unei noi omologări la Autoritatea Feroviară. Săptămâna trecută, Primarul General Nicușor Dan, estima punerea în circulație la sfârșitul lunii, dar fără a garanta că acest nou termen va fi și respectat.

„Fiind vorba despre un tramvai nou, capul de serie, sunt teste statice și dinamice, destul de complicate. Trebuie să fie asigurate pentru verificare. Trebuie să fie asigurată siguranța celor care folosesc transportul public. Comisia (n.r de recepție) este desemnată de Primăria Municipiului București, beneficiarul investiției și își desfășoară activitatea sub coordonarea unui președinte. Verificăm tramvaiele și în depourile STB, facem testele, unele în incinta depoului, altele pe traseu cum a fost pe bulev. Vasile Pârvan pe cea mai mare rampă 6 % (n.r pentru pornire). Cu testele stăm destul de bine, cred că le finalizăm marți sau miercuri. Suntem specialiști din Primăria Generală, de la Societatea de Transport București (STB), de la TPBI și această comisie își face treaba. Este o decizie a Primarului în acest sens”, spune Iosif Szentes, directorul Direcției Transport Feroviar din TPBI.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

VIDEO: Probe pe Pasajul Basarab

Pe lângă neclaritățile privind problema puterii motoarelor, tramvaiele noi de la Arad nu ar avea spațiile speciale pentru transportul bicicletelor.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri a fost semnat în mai 2021 pentru aproape 850 de milioane lei, fonduri europene nerambursabile prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55, iar inelul principal al Capitalei are 26 km.

Cele 100 de tramvaie noi, din gama de 36 de metri, vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble și vor fi dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. De asemenea, s-a solicitat ca tramvaiele să aibă o capacitate de cel puțin 220 de călători total, din care minim 56 pe scaune, să aibă nivel de zgomot redus și echipamente pentru validarea cardurilor. Pentru persoanele cu dizabilităţi, care folosesc scaune cu rotile, se va prevedea o platformă rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală şi se vor amenaja 2 locuri speciale. De asemenea, prin instalaţia IT care va echipa tramvaiele se vor oferi informații (audio-video) pentru călători, va exista o instalație de supraveghere video, precum și wi-fi. Va exista și posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat călătorilor atunci când nu este utilizat.