Transportul rutier de mărfuri a înregistrat anul trecut o creştere cu 3,9%, au scăzut transporturile feroviare, maritime, aeriene

camioane, sosea Sursa foto: Pexels

Transportul rutier de mărfuri a înregistrat anul trecut o creştere cu 3,9% în ceea ce priveşte volumul mărfurilor transportate, comparativ cu 2019, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică. Din totalul de 266,523 milioane tone mărfuri transportate 81,5% au fost reprezentate de transportul naţional, scrie Agerpres.

Parcursul mărfurilor a scăzut cu 9,9% comparativ cu anul 2019, chiar dacă în transport naţional a fost înregistrată creştere cu 3,6%, semnalează INS. Anul trecut, în transportul rutier naţional, 64,2% din volumul mărfurilor a fost transportat pe distanţe între 1-49 km, 19,8% pe distanţe cuprinse între 50-149 km şi 13,2% pe distanţe cuprinse între 150-499 km.

În transportul feroviar, volumul mărfurilor a înregistrat o scădere cu 15,5% faţă de anul precedent, cauzată de evoluţiile negative ale tuturor componentelor. Au fost transportate 49,671 milioane de tone mărfuri, din care 83,5% în transport naţional.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

În transportul maritim au fost înregistrate 47,220 milioane tone în transport internaţional, în scădere cu 11,1%. Mărfurile transportate pe căi navigabile interioare au totalizat 30,518 milioane tone, din care 45,8% în transport naţional. Volumul mărfurilor transportate a înregistrat scădere cu 8,2% faţă de anul precedent, în timp ce parcursul mărfurilor a scăzut cu 2,3%. Prin conducte petroliere magistrale au fost transportate 6,41 milioane tone mărfuri, în scădere cu 6,5% faţă de 2019, în timp ce parcursul mărfurilor s-a redus cu 8,4%. În transportul aerian, volumul mărfurilor transportate a înregistrat un total de 40.000 tone, în scădere cu 14,6%.

Conform INS, în transportul rutier, diviziunile de mărfuri cu cele mai mari ponderi în totalul mărfurilor transportate au fost minereuri metalifere şi alte produse de minerit şi exploatare de carieră; turbă; uraniu şi thoriu (32%) şi alte produse minerale nemetalice (19,3%), iar în transportul feroviar ponderile cele mai semnificative au fost deţinute de diviziunile cocs, produse rafinate din petrol (23,0%) şi cărbune şi lignit; ţiţei şi gaze naturale (17,8%).

În transportul maritim, cele mai importante ponderi în total mărfuri transportate au fost înregistrate la diviziunile produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit (35,1%) şi cărbune şi lignit; ţiţei şi gaze naturale (17,9%), iar în transportul pe căi navigabile interioare la diviziunile minereuri metalifere şi alte produse de minerit şi exploatare de carieră; turbă; uraniu şi thoriu (43,3%) şi produse agricole, din vânătoare şi silvicultură; peşte şi alte produse din pescuit (32,3%).

Anul trecut, în transportul rutier de mărfuri, mărfurile transportate în cont propriu au reprezentat 56,8% din total, iar în ceea ce priveşte destinaţia, 18,5% din total mărfuri au fost înregistrate în transport internaţional.

În transportul rutier internaţional de mărfuri, 92,9% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din state membre ale Uniunii Europene şi 91,8% din totalul mărfurilor încărcate au avut ca destinaţie state membre ale UE. Cele mai mari cantităţi de mărfuri au provenit din Germania (21,8%), Ungaria (15,7%) şi Italia (10,2%), iar în ceea ce priveşte încărcările, 20,1% din volumul mărfurilor au avut ca destinaţie Germania, 14,8% Italia şi 11,9% Ungaria

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: