Trecerea Dunării cu BAC-ul pe la Bechet a fost suspendată de bulgari din cauza nivelului scăzut. Unde sunt cele mai apropiate vămi cu Bulgaria

Pod Dunare Vidin Calafat Sursa foto: FCC

Trecerea Dunării cu BAC-ul între România și Bulgaria pe la vama Bechet-Oryahovo a fost suspendată marți, de operatorul bulgar din cauza nivelului scăzut care nu mai permite funcționarea feribotului, a anunțat Poliția de Frontieră Română. Practic, tranzitul între România și Bulgaria pe la vama Bechet din județul Dolj este suspendat până la creșterea nivelului Dunării, iar conducătorii auto sunt direcționați către cele mai apropiate puncte de trecere a frontierei : Calafat-Vidin tot în județul Dolj, cu trecerea Dunării pe Podul Calafat-Vidin sau vama Turnu Măgurele, în județul Teleorman, dar la Turnu Măgurele -Nicopole trecerea Dunării se face tot cu BAC-ul, ambele vămi aflate la zeci de kilometri distanță de Bechet. În această perioadă, tranzitul dintre România și Bulgaria este mult mai intens, pe lângă traficul comercial, de marfă, mulți turiști fiind pe drum spre stațiunile din Bulgaria, Grecia sau Turcia. Debitul Dunării este de trei ori mai mic față de media lunii iulie ( detalii aici)

,,Tranzitul peste Dunăre cu feribotul, suspendat la PTF Bechet

În cursul acestei zile, operatorul feribotului Bechet-Oryahovo a informat Căpitănia Portului Bechet, despre faptul că, din cauza scăderii debitului fluviului Dunărea, începând cu data de 26.07.2022, platforma feribot care deservește linia Bechet-Oryahovo, își va înceta activitatea până la creșterea debitului fluviului. Participanții la trafic aflați pe sensul de ieșire din România, au fost informați cu privire la această situație, fiind îndrumați către punctele de trecere adiacente de la graniţa cu Bulgaria. În acest context, recomandăm participanților la traficul transfrontalier să utilizeze toate punctele de frontieră deschise în regim internațional și să consulte aplicația Trafic online, disponibilă pe pagina de internet a instituției www.politiadefrontiera.ro , care prezintă o medie a timpului de așteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei.” a transmis Poliția de Frontieră.

În timp ce România susține proiectul Fast Danube, dragarea Dunării pentru asigurarea navigabilității pe toată durata anului și creșterea Portului Constanța, Bulgaria vrea poduri noi peste Dunăre.

Sursa foto: FCC

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *