Trei sferturi dintre angajați și-au comandat masa de prânz de la restaurant în lockdown (sondaj)

cumparaturi livrare mancare plata card foto pexels-norma-mortenson

Comenzile online de mâncare au crescut accelerat în pandemie: 72% dintre angajați au declarat că, în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out și de click-and-collect, arată Barometru FOOD 2020, un sondaj coordonat de Edenred în 20 de țări, inclusiv în România.

În același timp, 60% dintre proprietarii de restaurante au reușit să își mențină funcțional business-ul (total sau cel puțin într-o anumită măsură), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out.

Beneficiind de acces la opțiuni alimentare sănătoase inclusiv în lockdown, angajații au fost mai preocupați de o dietă echilibrată. În România, 78% dintre angajații participanți la sondaj au afirmat că, în pandemie, au devenit mai atenți la alimentația proprie. România este printre țările cu unul din cele mai ridicate niveluri de conștientizare în acest sens, media fiind de 79%.

Pentru a-și putea susține stilul alimentar echilibrat, majoritatea angajaților (8 din 10 angajați) are așteptarea ca restaurantele să conceapă mai multe opțiuni de meniuri echilibrate. În România, și-au exprimat această dorință aproximativ 70% dintre angajații intervievați.

Grija pentru sănătate stă acum la baza preocupărilor tuturor, iar echilibrul alimentar este unul dintre pilonii importanți de la începutul crizei sanitare. Chiar dacă perioada de lockdown a pus presiune pe întreaga societate, proprietarii de restaurante au găsit soluții pentru a-și menține propriile business-uri funcționale și de a satisface nevoile consumatorilor, care decid tot mai des unde vor lua masa de prânz pe baza calității nutriționale oferite în meniurile unităților alimentare. Pauza de prânz nu mai este o simplă pauză într-o zi de lucru, ci o modalitate prin care contribuim la atingerea bunăstării personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajații chestionați în sondaj care au plasat comenzi de mâncare la restaurante în timpul lockdown-ului”, afirmă Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România.

Potrivit Barometrului FOOD, în 2020, tichetele de masă au reprezentat un bilet pentru o pauză de masă mai accesibilă, mai simplă și mai echilibrată. Astfel, pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din rețeaua de parteneri care acceptă plăți cu tichetele de masă, această soluție a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajați sunt conștienți că puterea lor de cumpărare ar fi afectată în lipsa tichetelor de masă.

În cadrul Barometrului au fost intervievați anul trecut peste 40.000 de angajați și 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de țări, între care și România, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajaților și influența pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora și a business-ului în HORECA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *