Tren Metropolitan la Brașov: Legătura cu Aeroportul Brașov – Ghimbav și linia spre Castelul Bran printre cele nouă rute scoase din nou, la licitație / Erori în documentație

Tren-metropolitan-Brasov

Asociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov scoate din nou la licitație studiul de fezabilitate pentru liniile de tren metropolitan, printre traseele propuse fiind legătura cu Aeroportul Brașov – Ghimbav și linia spre Castelul Bran, probabil cel mai vizitat obiectiv turistic din România. Este a treia licitație pe care Asociația o derulează în 2022 pentru Studiul de Fezabilitate (n.r procedurile anterioare nu au avut oferte sau au avut oferte inacceptabile).

Durata contractului este de 11 luni, iar valoarea de aproape 13 milioane lei.

Traseele propuse: 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)

Documentația din SEAP prezintă elemente luate copy paste de la procedurile anterioare, una dintre erorile majore fiind linia redeschisă Brașov – Hărman, dar care figurează în caietul de sarcini ca închisă.

„Polul de Creștere Brașov are în componență 3 municipii (Brașov, Codlea, Săcele), 4 orașe (Ghimbav, Predeal , Râșnov, Zărnești) și 11 comune (Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan). Polul de Creștere Brașov are o populație de peste 400.000 de locuitori, și o suprafață de 139.628 ha. În cadrul Polului de Creștere a fost înființată Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov. În zona de influență a zonei metropolitane / polului de creștere Brașov se regăsesc și localități din județul Covasna, respectiv Municipiul Sfântu Gheorghe, Orașul Întorsura Buzăului, Comuna Chichiș și Comuna Ozun Analiza privind evoluția populaţiei în Polul de Creștere prevede o creştere a populaţiei totale de la 472.341 în 2014 la 495.515 în 2030, dar cu o evoluție neechilibrată între toate localitățile compente. În urma inundațiilor din iunie 2018 podul de peste Râul Târlung s-a rupt, ceea ce a dus la întreruperea temporară a serviciilor pe această linie. CFR SA derulează un proiect de reconstrucție a podului în vederea redeschiderii circulației. Proiectul Autostrada Transilvaniei, în construcție, va avea ca punct important de intersecţie, de interes major pentru municipiul Braşov, Drumul Naţional 1 între localităţile Ghimbav şi Codlea. Există în construcție Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Construcţia viitorului aeroport la Ghimbav va duce la extinderea infrastructurii de transport în zona Braşov – Ghimbav – Râşnov”, arată documentația din SEAP.

Potrivit autorităților brașovene, la sfârșit de săptămână și în vacanțele de vară și iarnă, sunt aprox. 50 000 turiști/zi: „O dinamică majoră a populației se constată în perioada de sfârșit de săptămână și în perioadele de concedii vară/iarnă, respectiv o creștere medie a populației cu 50.000 de persoane/zi în aceste perioade, ceea ce pune presiune asupra sistemului de transport public local la nivel urban și metropolitan”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cred ca eo eagerare.
    Ce pol de dezvoltare in Roomania?
    Pare faraonic cu atata dezvoltare pe tren , pe linii proaste, impisibil de realizat.
    Nu era mai simplu o conexiune buna cu Poiana Brasov, terminarea A 3, o conexiune rapida Aeroport Poiana si 10.000 de licuri de parcare?
    Proiectul este megalomanic si se pare ca nimeni nu vede Lipsa de potential economic.😯
    Ce dezvoltare la Bod, Harman, Feldioara,Cristian, Rasnov, Bran, Zarnesti, Predeal samd.
    Aici industria e sublima dar lipseste cu desavarsre.
    Facem trasee precum pun Primariile borduri si panselute?
    O risipa!
    Terminat autostrada!😯😯😯
    Si se rezolva 50%! 🙃

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.