Trenul București – Giurgiu: 12 lei, prețul biletului până la Giurgiu și 6 lei, biletul București – Comana / Din 15 iulie se introduc biletele metropolitane

Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu

Prețul unui bilet CFR Călători la trenul București – Giurgiu care va fi reintrodus în circulație de la 1 iunie 2024 va fi de 12 lei/călătorie, respectiv 6 lei pentru călătoria București – Comana (Giurgiu), anunță secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Acestea sunt tarifele valabile până la data de 15 iulie, atunci când intră în vigoare biletul metropolitan.

CFR Infrastructură a finalizat lucrările la noul pod peste Argeș de la Grădiștea și a refăcut linia între Vidra și Comana pe o lungime de 12 kilometri, iar de la 1 iunie CFR Călători va relua circulația pe linia directă (fără ocol prin Videle) cu 7 perechi de trenuri Regio, automotoare (Diesel), linia fiind simplă și neelectrificată.

„Până la introducerea biletelor metropolitane (15 iulie), costurile biletelor vor fi:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

București Progresu – Comana 6 lei

București Progresu – Giurgiu 12 lei

Pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu și retur, vor circula 7 perechi de trenuri, prin introducerea:

Regio Metropolitan între București Nord – București Progresu

Regio între București Progresu – Giurgiu”, a transmis Irinel Scrioșteanu.

Stațiile de oprire vor fi:

  • București Nord
  • Bucureștii Noi
  • Chiajna
  • București Vest
  • Vârteju
  • București Progresu
  • Jilava
  • Sintești hc
  • Vidra
  • Grădiștea
  • Comana
  • Vlad Țepeș hc
  • Mihai Bravu
  • Băneasa Giurgiu
  • Tabanu hc
  • Daia Hm
  • Frățești
  • Giurgiu Nord

Avantajele biletului metropolitan

Pentru distanțele de până la 40 de kilometri, dar și între stațiile de transport metropolitan, rezervarea locului este opțiunea călătorului, nu a operatorului feroviar așa cum se întâmplă în prezent.

Pentru a evita creșterea artificială a prețurilor la călătoriile de navetă, în noua propunere de reglementare se specifică clar faptul că pentru distanțele de până la 40 km și între stațiile de transport feroviar metropolitan, rezervarea de loc este opțională din perspectiva călătorului (nu a operatorului cum a fost interpretat până în prezent), prin urmare tarifele vor scădea.

Prin noul ordin, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii reglementează tarifele aplicate de toți operatorii de transport feroviar de călători pentru:
tarif pentru o călătorie;
– tarif de călătorie metropolitană;
– tarif abonament;
– tarif abonament metropolitan;
– tarif unic;
– tarif autorizație de călătorie;
– tarif permise de călătorie;
– tarif tichet rezervare loc;
– tarif supliment pentru vagoane de dormit;
– tarif supliment pentru vagoane cușetă;
– tarif supliment transport biciclete.
Pentru a sprijini nevoile de mobilitate eficientă și atractivă din viața de zi cu zi (naveta la locul de muncă, de învățământ, accesul la sănătate, la viața socială și culturală), se introduc biletele feroviare metropolitane în două concepte:
Pentru călătoriile scurte și fără un grad ridicat de planificare din partea călătorului – biletul metropolitan pentru o călătorie pe o linie și un tren. Astfel, cu un bilet metropolitan de o călătorie, se va putea accesa trenul oricărui operator, o dată, între stațiile de pe linia respectivă, fără a mai avea grija stabilirii exacte a trenului sau a calculării tarifului în raport cu diferitele distanțe kilometrice;
Biletele/abonamentele cu valabilitate la nivelul întregii zone metropolitane (localitățile prevăzute în Legea 246/2022), care permit schimbul trenurilor indiferent de operatorul care prestează serviciul public. De la un abonament de 3 ore (care permite efectuarea călătoriei în zona metropolitană, chiar dacă destinațiile sunt pe linii ferate diferite), pănâ la abonamente de o lună.
După succesul primului serviciu de tren metropolitan, linia Gara de Nord – Otopeni, Ministerul Transporturilor extinde conceptul și la Oradea (Bihor), Timișoara, Reșița (Timiș, Caraș Severin), Brașov, Iași și Piatra Neamț.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Minusuri:
    1. Linie simpla neelectrificata
    2. Viteza medie de cca. 45 km/h
    3. In acest moment, garnituri puține și negândite pentru naveta. Ex: Vreau sa ajung in Chitila la ora 7. La ce ora trebuie sa ec din Giurgiu? Dar din Comana? Ce folos că ajung in Gara de Nord după ce pleacă trenul de 6.35 spre Chitila?
    Dimineața între ore 5 și 8 sunt necesare trenuri din 30 in 30 min.
    Decidenții din MT sa se uite la cum se face in Germania, Franța, Belgia, Italia și Spania…

  2. Trenul de la Gara de Nord-Giurgiu oprește și pe centură,ex:Chiajna,Militari,Domnești,Bragadiru,etc ?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.