Primăria Capitalei și Compania CFR Infrastructură au semnat protocolul de colaborare pentru prima etapă a proiectului ,,Tren Metropolitan București” și anume lansarea primelor trei rute care vor folosi actuala infrastructură de pe centura feroviară de nord a Capitalei, a anunțat joi, Primarul General Nicușor Dan.
Este vorba despre traseele de la Gara de Nord la Gara Obor, Gara de Vest-Obor și Gara de Nord-Militari, primele două linii fiind cu traseu prin Pipera : ,,Am făcut pași concreți pentru realizarea proiectului trenului metropolitan.
–Conducerea CFR a aprobat protocolul de colaborare cu Primăria Capitalei, care vizează prima etapă din proiect, respectiv dezvoltarea serviciilor de tren urban pe semi-inelul feroviar de nord. Documentul va fi votat în ședința Consiliului General de la sfârșitul lunii octombrie.
–Practic, în baza acestui protocol putem iniția demersuri concrete pentru demararea investițiilor necesare atingerii obiectivului.
Proiectul metroului de suprafață, a dus la contre între Nicușor Dan și primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu, șeful PNL București începând amenajarea parcului Liniei pe traseul Trenului Metropolitan după cum Economedia a relatat (aici)Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafaţă” este o investiţie estimată la 570 de milioane de euro şi va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km. Din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezintă achiziţia de material rulant, în timp ce aproximativ 170 de milioane de euro înseamnă investiții în sistemele de infrastructură.
Public ţintă: 260 mii de călători/95 de lei abonamentul lunarPotrivit proiectului oficial, Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260 de mii de călători, adică 10% din populaţia de 2,6 milioane de persoane a Capitalei, iar preţul unui abonament lunar va fi de 95 de lei.Investiţii preconizate:
- Modernizare stații (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS, regenerare urbană);
- Construcție stații noi;
- Modernizare treceri la nivel;
- Construcție pasaje rutiere denivelate;
- Creșterea capacității feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.);
- Lucrări de construcție linie nouă;
- Lucrări de reînnoire/modernizare cale de rulare;
- Investiții în sisteme și subsisteme destinate tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică (ca de exemplu, dar fără a se limita la sisteme
de catenară și stații transformare electrică); - Achiziții material rulant în tracțiune electrică
18 servicii cu 16 linii:(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;(6) Orbital București;(7) Gara de Nord – Aeroport T1;(8) Gara Obor – Aeroport T1;(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;(11) Gara de Nord – Aeroport T2;(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;(18) Titan Sud – Tânganu.
Sursa TPBI