Trenul Metropolitan al lui Nicușor Dan, tras pe linie moartă în Parcul Liniei

Foto: Trenul metropolitan (sursa: Facebook / Nicusor Dan)

Primăria sectorului 6 a început amenajarea Parcului Liniei, în prezent un teren lăsat în paragină din zona Lujerului traversat de o linie de cale ferată industrială, nefuncțională după anii 90. Amplasamentul parcului cu o lungime de aproape un kilometru se suprapune, însă cu traseul Trenului Metropolitan, care ar trebui să asigure transportul pe calea ferată între Cotroceni și Gara de Vest respectiv Gara Progresu- Gara de Vest-Chiajna, după cum Economedia a arătat aici. Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafaţă” este o investiţie estimată la 570 de milioane de euro şi va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km. Din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezintă achiziţia de material rulant, în timp ce aproximativ 170 de milioane de euro înseamnă investiții în sistemele de infrastructură.

Foto : Strada Liniei, Primăria Sectorului 6

Parcul Liniei este cel mai mare parc amenajat după Revoluție, a precizat luni, primarul sectorului 6 și șeful PNL București, Ciprian Ciucu, arătând că traseul Trenului Metropolitan prin zona străzii Liniei nu este un proiect matur, nu are finanțare asigurată, iar șina de tren nu va fi demontată ci doar acoperită. Totuși, este greu de crezut că, odată parcul finalizat (termenul este de 12 luni) linia de tren va fi repusă în circulație, prin mijlocul parcului.

,,În sfârșit, am reușit să începem lucrările la parcul de la Cora Lujerului. A durat foarte mult să obținem acest teren fost industrial, pe care-l vom reda comunității sub formă de parc, deci cât mai mult spațiu verde în Sectorul 6. Le mulțumesc celor de la Ministerul Transporturilor și CFR, pentru că au înțeles nevoia publică a acestui proiect și sunt încrezător că toată linia va fi transformată într-un parc longitudinal, pentru că locuitorii din Militari nu au efectiv parcuri. Este o zonă extrem de poluată, este principala poartă de intrare în București și oamenii nu au unde să meargă. Copiii stau cu părinții sau cu bunicii lor la bulevard și nu este normal. Aceasta este o soluție foarte bună ca să creștem calitatea vieții oamenilor și de aceea mi-am dorit foarte mult să amenajăm acest parc de la zero, într-o fostă zonă industrială. Vom recupera cât mai mult din terenurile aflate în paragină și le vom transforma în spații verzi” a precizat Ciucu. Potrivit unui comunicat al Primăriei sectorului 6, Parcul Linei va include piste de biciclete, terenuri de baschet, skatepark, loc de joacă pentru copii, spațiu pentru câini, fântână drydeck, hamace, fotolii tip puf. Totodată, calea ferată va fi încadrată peisagistic și acoperită cu un deck de lemn. Lucrările se vor termina în 12 luni, iar perioada de garanție este 48 de luni.

Nicușor Dan și metroul de suprafață : ,,Înseamnă un metrou, practic, care circulă la suprafaţă, cu toate avantajele pe care le are metroul, cu avantajul că avem deja infrastructura CFR existentă. Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti, poţi să îţi laşi maşina la un parc&ride, te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord, sau în Pipera, sau la Gara Obor, sau la Afi Cotroceni. Asta înseamnă, evident, o scurtare a timpilor pentru fiecare dintre noi şi înseamnă implicit o reducere a poluarii aerului. Pe scurt, ăsta este trenul metropolitan, un proiect extrem de ambiţios, dar care, cum am spus, încearcă să rezolve problema de structură şi nu chestiuni punctuale”, a spus Nicuşor Dan în septembrie 2021.

Trenul Metropolitan -18 servicii cu 16 linii:

(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;

(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;

(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;

(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;

(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;

(6) Orbital București;

(7) Gara de Nord – Aeroport T1;

(8) Gara Obor – Aeroport T1;

(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;

(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;

(11) Gara de Nord – Aeroport T2;

(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;

(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;

(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;

(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;

(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;

(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;

(18) Titan Sud – Tânganu.

Sursa TPBI

Foto: Trenul metropolitan (sursa: Facebook / Nicusor Dan)

Comentarii

  1. Tactica PSD-PNL de a bloca inițiativele Clotilde Armand la Sectorul 1 pare să se aplice acum lui Nicușor Dan, astfel încât să se asigure întoarcerea Gabrielei Firea la Primăria Capitalei.

  2. Chiar daca proiectul cu trenu are lacune ( de exemplu nu se foloseste linia de la Halta 23 Aug , iar acolo trenul ar putea intra pana la Gara Catelu ) , nu inteleg cum Primaria de sector poate lua autrizatie de construire daca PUZ-urile sunt blocate ?

  3. Buna ziua,
    Nu-i intereseaza pe politicieni , primari sau miniștri, poluarea din București, traficul sau aplicarea a ceea ce au văzut în alte capitale europene pe care le au vizitat si cu care s au “infratit”.
    Ei au un singur scop: să… “fure tot” ….
    Si fiecare vine cu o metoda nouă, personaluzata : borduri, sere, firme capusa, parcuri…
    Parcul pare facut cu destinație pt blocurile nou construite, care au deja un parc pe bd Timisoara .
    Informăm pe dl primar al s 6 ca si cartierul Militari este tot în s 6.
    Dacă tot a găsit un mod de a si bate joc( cu susținere politică,care poate ignora prostii care i au ales) de inițiativă lui Nicușor Dan , să fi mers de a lungul căii ferate înspre ieșirea din oraș
    Acolo exista o “pădure de blocuri ” care nu au nici un parc pana si cele existente înainte de ’89 au fost” retrocedate” de primarii care s au succedat la conducerea primăriei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *