Trenul Metropolitan București: Primele trei linii care vor fi deschise peste un an sunt în nordul Capitalei, două rute trec și prin zona Pipera/Ce lucrări mai trebuie să facă Primăria Generală

Tren Metropolitan Sursa TPBI

Primele trei linii ale Trenului Metropolitan București sunt în zona de nord a Capitalei și ar urma să fie puse în circulație peste un an, a anunțat vineri Primarul General Nicușor Dan, în cadrul unei conferințe de presă la PMB după discuții despre mobilitate urbană și finanțări europene cu Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi.

Întrebat de ce niciun proiect al PMB nu a „prins” finanțare europeană prin PNRR, Nicușor Dan a răspuns „așa a fost să fie”, dar a spus că Trenul Metropolitan, proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Transporturilor (CFR Infrastructură/CFR Călători/ARF), ar urma să devină realitate peste un an atunci când se estimează punerea în funcțiune a primelor trei trasee: Gara de Nord – Gara Obor, Gara de Vest – Gara de Nord și Gara de Vest – Gara de Est (Obor), traseele 1 și 3 trecând și prin Pipera.

„O să avem o prezentare imediat după aceste sărbători. În linii mari, partea de infrastructură este în responsabilitatea CFR (n.r CFR Infrastructură).  CFR tocmai a achiziţionat un studiu de fezabilitate, care este complex pe tot ce înseamnă reţeaua din jurul Bucureştiului. Deci, probabil că momentul în care vom avea toate liniile modernizate o să fie undeva 2026-2027. În acest interval, însă, pe segmentele pe care se poate opera există o oportunitate în zona de nord, unde reţeaua e bună …şi noi ne dorim ca într-un an, de acum, să avem funcţionale liniile pe Gara de Nord – Gara Obor, Gara de Vest – Gara de Nord şi Gara de Vest – Gara Obor; prima şi a treia (linie) trecând prin Pipera. Pentru asta ar trebui ca noi să construim peroanele, pentru noile staţii, pe care studiul de prefezabilitate le-a prevăzut deja. Asta înseamnă studiu de fezabilitate, execuţie. Cred că ne încadrăm într-un an. Şi după aceea, o discuţie cu autoritatea feroviară (Autoritatea pentru Reformă Feroviară responsabilă de achiziția materialului rulant), pentru a putea să avem şi nişte trenuri care să circule pe liniile pe care le facem”, a explicat Nicușor Dan.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Public ţintă: 260 mii de călători/95 de lei abonamentul lunar

Potrivit proiectului oficial, Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260 de mii de călători, adică 10% din populaţia de 2,6 milioane de persoane a Capitalei, iar preţul unui abonament lunar va fi de 95 de lei.

Investiţii preconizate:

  • Modernizare stații (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS, regenerare urbană);
  • Construcție stații noi;
  • Modernizare treceri la nivel;
  • Construcție pasaje rutiere denivelate;
  • Creșterea capacității feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.);
  • Lucrări de construcție linie nouă;
  • Lucrări de reînnoire/modernizare cale de rulare;
  • Investiții în sisteme și subsisteme destinate tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică (ca de exemplu, dar fără a se limita la sisteme
    de catenară și stații transformare electrică);
  • Achiziții material rulant în tracțiune electrică

18 servicii cu 16 linii:

(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;

(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;

(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;

(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;

(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;

(6) Orbital București;

(7) Gara de Nord – Aeroport T1;

(8) Gara Obor – Aeroport T1;

(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;

(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;

(11) Gara de Nord – Aeroport T2;

(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;

(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;

(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;

(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;

(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;

(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;

(18) Titan Sud – Tânganu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Mucusoare!!
    Câtă nesimțire să pui așa costuri pe bilete de transport în comun!
    Cine îți face calculul prețului pentru abonamente, că sigur nu îl faci tu!
    Dar la ce salariu încasezi și de cate beneficii te bucuri, din banii publici, pentru tine cred că e un fleac 95 de lei.. Nu ai putea să realizezi ce înseamnă aceasta sumă, decât dacă ai conduce primăria pe salariul minim pe economie!! Ce zici?

    • Vin-o în Craiova să vezi cât te costă transportul public, asta pe niște distanțe ce le poți efectua lejer pe jos. Bucureștiul, este încă subvenționat și are transport ieftin, căldură ieftină, dar miticii știu să se vaite și atât.

  2. Dacă nu a-și trăi în România ci mai la…vest,ar fi credibul tot programul acesta.La câte mașini sh sunt în circulație care tranzitează Bucureștiul,nu cred că acest proiect este viabilitatea nici costul lui,despre termenele de execuție nici nu mai vorbesc.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.