Autoritatea pentru Reformă Feroviară va cumpăra încă 20 de trenuri noi, Inter-Regio de lung parcurs, indicatorii pentru investiția de 180 milioane de euro fiind aprobată vineri la Ministerul Transporturilor. Pe lângă costul materialului rulant se adaugă alte 270 de milioane reprezentând valoarea pentru întreținere și reparații cu o durată de cel puțin 15 ani care poate fi dublată la 30 de ani și plătită din bugetul operatorilor, potrivit ministrului Sorin Grindeanu.
Ramele electrice noi trebuie să ofere o capacitate de cel puțin 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete. Ministrul Grindeanu a prezentat și traseele pe care vor circula.Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
- Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
- Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
- Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
- Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
- Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
- Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
- Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
- Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
- Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
- Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași.
Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia).
Pentru lansarea licitației, proiectul mai trebuie aprobat și în Guvern, a precizat Ștefan Roșeanu, Președintele ARF: „Pasul următor în pregătirea achiziției îl constituie adoptarea hotărârii de guvern cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Ulterior, ARF va depune la ANAP documentația de achiziție în vederea lansării procedurii și primirii de oferte din partea furnizorilor de material rulant interesați. În PNRR este prevăzută achiziția a 20 de trenuri destinate traficului de lung parcurs, care vor deservi principalii poli de creștere economică ai României – București, Cluj, Iași și Timișoara. S-a acordat prioritate rutelor care leagă orașele principale și orașele secundare, precum și servicii de conectare a acestora, pentru a contribui la reducerea poluării din transporturi”.