Turcan: Regândirea legii salarizării va compensa eventuala eliminare a unor sporuri astfel încât angajatul să nu piardă din venituri

G4Media mart. 24, 2021 1 comentarii
Raluca Turcan Sursa foto: Facebook

Regândirea legii salarizării şi a sistemului de sporuri are ca obiectiv, printre altele, reaşezarea coeficienţilor de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională de funcţii bugetare, astfel încât eventuala eliminare a unor sporuri să fie compensată, iar angajatul să nu piardă din venituri, a transmis, miercuri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.

“Regândirea legii salarizării şi a sistemului de sporuri, în lucru acum la minister, urmăreşte să aducă echitate şi performanţă în sistem. Obiectivele sunt: eliminarea discrepanţelor salariale din sistemul bugetar; restabilirea ierarhiilor funcţiilor în cadrul domeniilor de activitate şi între domenii de activitate; reaşezarea coeficienţilor de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională de funcţii bugetare va compensa eventuala eliminare a unor sporuri, aşa încât în final angajatul să nu piardă şi, în plus, să avem o lege corectă; instituirea unui sistem de stimulare a performanţei”, a scris ministrul Muncii pe Facebook.

În ceea ce priveşte personalul TESA din sănătate, ministrul citat a arătat că acesta este inclus în prezent în familia ocupaţională administraţie.

“Întrebaţi personalul TESA din sănătate şi o să vedeţi cine a tăiat salarii în România şi când: a făcut-o PSD în 2017, când a eliminat această categorie din familia ocupaţională în care activează, din punctul de vedere al salarizării, şi a inclus-o în altă categorie. Acest lucru înseamnă că li se aplică reguli diferite în ceea ce priveşte salarizarea – atât ca salariu de bază, cât şi în privinţa sporurilor: 85% în familia ocupaţională sănătate versus aproximativ 15% în cea de administraţie, unde e inclus personalul TESA din sănătate acum”, a menţionat Raluca Turcan.

Sursa foto: Facebook

Comentarii

  1. Cine regandeste legea salarizării?
    Ministerul?
    Guvernul?
    Parlamentului?
    Niciunul!
    Se vorbeste de reasezarea coeficientilor, bla.bla.
    1. Raportul 1 la 12 dintre salariul minim si cel maxim e colosal.
    In mod real a mult mai mare!
    Acest raport naste discrepanțe în oricare organizatie de stat
    Cândva era 1 la 6!
    Salariul Directorului “Stăpânul” e pe undeva la 50 – 60 mii lei iar Franarul nu are decat 2500 lei salar minim.
    Si toate astea se intampla la stat intre cei 1, 5 milioane bugetari.
    Cum eliminați aceste discrepanțe!
    Cand Directorul e numit la cașcaval de partid!
    Cum se poate elimina anomalii generalizate salariale precum cea de la Autoritate a Aeronautică când a fost un uns un Director cu peste 50000 Lei salariu iar un salariat de rand are pe la 3000 lei?
    Raportul a de 1 la 17!
    Cum reganditi?
    Salariul actual este un drept castigat si nimeni nu mai schimba nimic.
    Cum reganditi regandirea?
    2. Sporurile vor ramane aproape la fel .
    Mare minune ca aici se va intampla ceva!
    De ce nu prevedeti în lege, după publicarea ei, sa se interzice înființarea si aplicarea de noi sporuri?
    Cu sanctiuni dure!
    Nu e mai simplu sa anulati toate sporurile.
    Apoi sa se aplice sporul de vechime la fiecare salariat
    Sa se integreze cu salariul tarifar si acesta sa devină salariul brut de la care porniti.
    Salariile mici din companie / bugetare sa fie indexate cu un coeficient de ajustare care sa mărească numarul celor cu salarii mici.
    Cel putin asa se reduce discrepanta dintre Director si masa critica de salariați!
    Ce face pana la urma un Director care a plătit luna de luna cu echivalentul a 17 salarii?
    Ce plusvaloare aduce un astfel de Director numit de partid?
    Despre competenta nu mai vorbim.
    Pentru ca nu e!
    Romania trebuie sa scape de acesti indivizi care temporar stau pe salarii babane!
    Sau pe exemplul băncilor de stat.
    Presedintele salar lunar plus 100.000 lei.
    Casier plus 3000 Lei.
    Raport 1 la 33!
    Datele sunt din media.
    3. Performanta sa fie un criteriu?
    De stabilire a salariului?
    Cum se poate face in mod real?
    La o Primărie de la tara sunt in medie peste 25 de funcționari.
    Comuna numara 1400 de suflete.
    Un functionar la 55 de săteni!
    Cum stabilim performanta pentru cei 25 de bugetari?
    După criteriul rubedenia cu Primarul?
    Sau amanlâcurile Primarului?
    Acestea sa fie criteriile de performanta?

    Rețineți o idee:
    In 1989 erau580 mii de bugetari.
    Acum sunt 1,5 milioane.
    Ce criterii de performanta puteti aplica acestei caste?
    Nu merge ca aceea de imagine pe care o aplicați vinerea la Guvern.
    Verde.
    Aici e simplu:
    Reducerea nr bugetarilor cu 60%!
    Rezolva tot!
    Ce atâtea povesti cu legea salarizării!
    Pentru ca nu puteti!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *